Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، "مصیب محمدیان شمالی "  مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در نشست خبری که در حاشیه ی  بهره برداری از خط تولید سیگارت بهمن سافت هارد و تولید سیگارت هما (راند کرنر) و افتتاح خط جدید (LINE4)عمل آوری مجتمع دخانیات گیلان صورت گرفت اظهار داشت :

در زمانی که اینجانب مسوولیت شرکت دخانیات ایران را بدست گرفتم این شرکت در وضعیت مطلوبی نبود و بتدریج تلاش شد تا شرکت دخانیات را به نقطه ی مطلوب خود برسانیم که همچنان تا رسیدن به نقطه ی ایده آل راه درازی در پیش داریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری بخشی مشکلات موجود در خصوص شرکت دخانیات در چند سال گذشته عنوان کرد :پیش از سال 92 شرکت دخانیات ایران وظیفه ی حاکمیتی انجام می داد ، در حوزه ی تولید،  اجازه واردات، اعطای امتیازات ، عاملیت صنعتی و هرآن چه در حوزه ی دخانیات اعم از تولید محصول ، تامین مواد اولیه و بخش کشاورزوجود داشت در شرکت دولتی دخانیات ایران خلاصه و تجمیع شده بود.

محمدیان اضافه کرد : تمام قوانینی که تا سال 92 درباره صنعت دخانیات چه در بخش قوانین  سنواتی بودجه و چه در برنامه تصویب شده بود  مخاطبش شرکت دخانیات ایران بود. از جمله این قوانین تبصره 3 ماده ی 102 قانون پنجم توسعه   مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری است که  محصولات دخانی مستثنی شد مشروط بر اینکه که از زمان حضور برندهای خارجی در داخل و انعقاد قرارداد واردات به نحوی که تا پایان برنامه پنجم واردات صفر و ممنوع می شود .

وی ادامه داد : پایان برنامه پنجم سال 1394 بود و یک سال نیز تمدید شد  و هم اکنون نیز با کمال تاسف همچنان  واردات ادامه دارد . در کنار این موضوع از سال92 که بحث خصوصی سازی مطرح و  اصل 44 اجرایی شد ، این اصل که یکی از قوانین مترقی محسوب می شود متاسفانه درست اجرا نشد .

محمدیان تصریح کرد : شرکت دخانیات ایران بر مبنای قوانین تکلیفی از 15 سال پیش با انعقاد قرارداد تولید مشترک با برندهای خارجی فعالیت کردند که اگر به مجوزهای سرمایه گذاری این شرکت  ها بنگرید متوجه خواهید شد که حمایت های صدور مجوز زمانی معتبر است که در داخل تولید شود و از سال 92 به این سو بدون توجه به استمرارقرارداد شرکت های دخانیات ایران این شرکت ها را تشویق یا  تنبیه کرده اند که از دخانیات خارج شوند و هر روز که می گذرد رقیب جدی برای آن ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد :شرکت دخانیات ایران با قدمت هشتاد ساله هنوز یک درخت تنومند نبود بلکه نهالی بود که کم کم جان می گرفت و به تعبیر سایت "یورو مانیتور " در سال 2015 یک باغ حاضر و آماده ای بود که اولین برداشت میوه آن در حال انجام بود که در پروسه ی خصوصی سازی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران هم‌چنین به استقرار ماشین‌آلات جدید دخانی در مجتمع‌های دخانیات کشور خبر داد و گفت: به‌زودی ماشین‌های خط تولید و خرمن‌های تولید سیگار نوسازی می‌شود و تمام خطوط تولید شرکت هدف نوسازی و بازسازی و از همه مهم‌تر خطوط خرمن در شرکت دخانیات گیلان موردبازسازی قرار می‌گیرد.

محمدیان افزود : کلیه قطعات نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات مجتمع دخانیات گیلان در بندرانزلی مستقر هستند و مراحل ترخیص آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد : مجتمع‌های اصفهان، کردستان، مازندران، گلستان و مجتمع نیمه تعطیل ارومیه به مدار تولید برگشته‌اند و با بازسازی و تغییر سایز ماشین‌آلات جدید افزایش چشمگیری در سهم تولید در دخانیات ایران را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران عنوان کرد: چهارمین محصول شرکت دخانیات به دست مدیران گیلان به تولید رسیده و در حال عرضه به لانچ بازار است.

محمدیان از ارتقای فروش شرکت دخانیات ایران  نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت : به رغم همه ی مشکلاتی که این شرکت با آن دست به گریبان بود  و هجمه های ناصواب که علیه شرکت اتفاق افتاد این شرکت توانست در بیست ماه گذشته در سال 1395 به نسبت سال 94  ، 30 درصد تولیداش را افزایش  و 40 درصد  فروشش را ارتقا دهد که برای یک سال عدد بزرگی است.

با بهره گیری از توان همکاران و اصلاح شبکه های و روش های فروش در سال 96 نیز این روند ادامه دارد.

محمدیان  به میزان مصرف سیگار در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: بالای 70 میلیارد نخ مصرف سالانه سیگار کشور است و آنچه آمارهای رسمی منتشر می‌کنند صحیح نیست.

وی به دلایل افزایش مصرف سیگار در کشور را برشمرد و افزود: سن ورود به مصرف سیگار در کشور متأسفانه کاهش پیداکرده، جمعیت کشور اضافه‌شده و جنسیت مصرف هم به افراد مصرف‌کننده اضافه‌شده است.

وی در خصوص مدیریت شرکت دخانیات گیلان اظهار کرد : شرکت دخانیات گیلان از زمان حضور جناب آقای عیدیان تحولات خوبی را به خود دیده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.


وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند