Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:10:23 GMT

پیگیر مشکل اعتباری اتمام تصفیه‌خانه میناب هستم

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۷۲۳۶

پیگیر مشکل اعتباری اتمام تصفیه‌خانه میناب هستم

‌پنجم دی‌ماه خبری مبنی بر رهاسازی فاضلاب منازل مسکونی مهر در دشت میناب به دلیل عدم تکمیل تصفیه‌خانه این شهر بر روی صفحه خبرگزاری ایسنا قرار گرفت که پس از گذشت 10 روز نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از این پروژه بازدید و از نزدیک مشکلات این تصفیه‌خانه را مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، ‌طی روزهای اخیر خبرها و جوابیه‌های متعددی در خصوص رهاسازی فاضلاب انسانی در پی نبود تصفیه‌خانه در دشت میناب مخابره شد که نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از روند احداث تصفیه‌خانه میناب بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه میناب، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در تهران و مرکز استان پیگیر حل مشکل اعتباری در خصوص تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب میناب خواهم شد.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با رابطه دوستی ۳۰ ساله‌ای که با وزیر نیرو دارم مشکل بودجه‌ای تصفیه‌خانه میناب را حل خواهم کرد.

وی در خصوص تکمیل آب‌شیرین‌کن بندرعباس که یکی از دغدغه‌های مردم میناب نیز است، گفت: تا دو ماه آینده فاز اول آب‌شیرین‌کن بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد که به همان میزان نیز از مقدار آب انتقالی میناب به بندرعباس کاسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام ذوالقدر یکی از بزرگ‌ترین اهداف خود را حل مشکل آب میناب، دانست و خاطرنشان کرد: از خارج مدار قرار دادن چاه‌های انتقال آب خرسندیم و امیدواریم تا ۲ سال آینده با تکمیل آب‌شیرین‌کن بندرعباس، انتقال آب از میناب به بندرعباس به‌کلی قطع شود.

همچنین مدیر امور آبفای شهری میناب در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تقدیر از بازدید نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس از تصفیه‌خانه میناب، افزود: امیدواریم با حضور و پیگیری حجت‌الاسلام ذوالقدر مشکل عدم و کمبود اعتبارات این پروژه هرچه سریع‌تر حل شود.

مصطفی زائرپور، بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه را یکی از دغدغه‌های مردم میناب دانست و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه مشکل جمع‌آوری فاضلاب میناب، خصوصاً مسکن‌های مهر حل خواهد شد.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: جهت تکمیل فاز اول این پروژه، اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان نیاز است که با تخصیص اعتبارات پیش‌بینی می‌شود تصفیه‌خانه شهر میناب تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، معضل رهاسازی فاضلاب انسانی در طبیعت موجبات آلودگی شدید محیط‌زیست و بهداشت عمومی شهروندان را به دنبال داشته که امیدواریم هرچه سریع‌تر مسئولان نسبت به تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب میناب و جذب اعتبارات اقدامات لازم را انجام دهند.

گزارش از: عین اله چملی نژاد، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب