Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نگار و فعال رسانه ای سمیرم، گفت: بخش مهمی از علت و علل این اتفاقات، مربوط به فاصله طبقاتی برخی مسئولان با اقشار ضعیف مردم است که می بینند مسئولان ارشد در دولت با ماشین و منزل آنچنانی، از آنها می خواهد یارانه نگیرند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسمیرم خبر؛محمود افشاری، روز یکشنبه، در جمع تعدادی از بسیجیان این شهرستان،با اشاره به وقوع برخی ناآرامی ها در چند روز گذشته، با بیان اینکه جوان تحصیلکرده بیکار، زمانی که این صحنه رامی بینیدو مش شنود، سوال هایی برایش ایجاد می شود و وقتی نتواند آنگونه که باید شغل خوبی برای خود دست و پا کند و بیکار می ماند پرخاشگر شده و می گوید چرا نباید فریاد بزنم در حالی که حتی یک شغل ساده ندارم اما فلان مسئول چه ها که ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، اگر جوانان را در حرکت ها و بخش های مثبت به کار نگیریم او این نیروی محرکه جوانی را در جنبه های منفی به کار می‌گیرد، اظهار کرد: از این رو همواره دیده‌ایم که رهبری بر اشتغال جوانان تاکید دارند چراکه جوان بیکار همچون بمب دست ساز بالقوه ای است که درصد قابل توجهی از او به فساد و جنبه های منفی گرایش پیدا می‌کند.


افشاری با تاکید بر اینکه الگوها نقش موثری در اخلاق مداری در فضای رسانه ای و مجازی بویژه در میان قشر جوان و نوجوان دارند، افزود: توسعه این فضا در پنج الی 10سال اخیر شرایط را پیچیده و به برخی رویدادها سرعتی صد چندان داده است.
روزنامه نگار و فعال رسانه ای سمیرم، با اشاره به ضرورت های شناخت فناوری های روز و سواد رسانه ای بویژه در بین اقشار نوجو و نوجوان، اظهار کرد: این الگوها و در واقع رهبران فکری هستند که می توانند مسیر و راهبرد درست حرکت را به ما و جامعه ما نشان دهند.


وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی و مجازی زمینه ساز نگرشی نوین در تعامل و ارتباطات انسانی شده اند، خاطر نشان کرد: این نگرش ها با حضور رهبران فکری متعهد و متخصص می تواند در کاهش آسیب های این فضا و تغییر نگرش به آن تاثیر بسزایی داشته باشد.


وی با بیان اینکه والدین باید در فضای مجازی همراه فرزندان خود باشند، اظهار کرد: همین حضور و همراهی به عنوان الگوهای فرزندان بسیار ارزشمند است البته بشرطی که والدین نیز سطح موثر و کافی از سواد رسانه ای داشته باشند و بتوانند در این همراهی کمک کننده واقع شوند.


افشاری اظهار کرد: آسیب‌های فضای مجازی به عنوان یکی از 18 آسیب مطرح شده از سوی دولت عنوان شده و امروزه با بالارفتن سطح فراگیری این دست فضاها، فرهنگ سازی حضور و محتواسازی برای آن ضروری و انکارناپذیر است.


فعال رسانه ای شهرستان سمیرم، تاکید کرد: هویت در فضای مجازی مانند هویت در فضای واقعی، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که به دلیل شرایط متفاوت فضای مجازی، باید انتظار نوع متفاوتی از هویت را داشته باشیم.


به گفته وی، یکی از مهم‌ترین مشکلات فضای مجازی این است که ما غرق اطلاعات تفننی شده‌ایم که اجازه نمی‌دهد اطلاعات مفید و سازنده توسط درصد کمی از کابران تولید می‌شود.


این خبرنگار سمیرمی، محاصره اطلاعاتی و پیچیده شدن فضا به مثابه شمشسیری دولبه، را در این غرق شدن تفننی یادآور شد و افزود: فضای مجاری ارتباط انسانی را به گونه ای جدید تعریف می کند به گونه ای که هر روز شاهد آن هستیم که افراد بیشتری به استفاده از این فضا روی می آورند اما با وجود محاسن بسیاری که این فضا دارد، مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد.


وی با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هیچ سودی به جز رصد اطلاعات برای مدیران پیام رسان ها ندارد، تصریح کرد: آنها به خوبی رصد می کنند، که جوانان در فضای مجازی 80 درصد مسائل اخلاقی و ارتباطات را دنبال می کنند براین اساس دشمن در می‌یابد با کار بر روی این قضیه می‌تواند جوان ما را جذب کند و به فکر و اندیشه آنها آسیب بزند.


افشاری اضافه کرد: فضای سایبر با ارائه محیط بدون کنترل و گسترده و با اهداف مختلف به کاربران امکان برقراری روابط مختلفی را می دهد و زمینه شکل گیری روابط گسترده را بین آنها فراهم می آورد که باز هم فرهنگ سازی و همراهی الگوها و رهبران فکری دراین فضا اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند