Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فرزانه،مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که با محوریت ارائه گزارش نهایی از اطلاعات جمع‌آوری شده طرح جامع همدان توسط مشاور طرح برگزار شد، بیان داشت: تدوین و تهیه طرح جامع شهر همدان بدون اظهارنظر و همکاری شورای شهر و شهرداری امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تمامی ایده آل‌ها را برای شهر همدان در قالب طرحی مشخص، درنظر می گیریم استانداری، راه‌وشهرسازی و شهرداری را سه ضلع کاری با هدف پیشبرد توسعه شهری دانست و گفت: مشاور طرح جامع همدان بر این مبنا انتخاب شد تا از تمامی جوانب برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان توانایی داشته باشد که تاکنون از عملکرد وی، رضایت داریم.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان همچنین در زمینه تدوین طرح جامع شهر همدان افزود: در این زمینه درخواست‌ها و اظهار نظرها جمع آوری، تجزیه و تحلیل می شود که با توجه به برداشت وضع موجود، وارد فکر کردن برای ایجاد ساختار شهر می‌شویم که البته امیدواریم در چند ماه آینده، ساختار کلی را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه با توجه به نقشه برداری ها، شهر همدان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: در این طرح تمامی محدوده و حریم شهر را در نظر گرفته ایم.

فرزانه با بیان اینکه برای نقشه برداری ها به حدود ۱۷ میلیون ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: انتظار می‌رود بخشی از این اعتبارات را شهرداری کمک دهد.

وی بر پیوست اقتصادی طرح جامع شهر تأکید کرد و افزود: باید تولید ثروت برای شهر را مدنظر قرار دهیم تا در آینده، شهرداری همدان هم ثروتمند باشد.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان همدان با توجه به خط موجود برای نقاط کم برخودار و برخوردار اظهار داشت: باید به گونه ای پیش برویم تا پتانسیل های ساختاری شهر در همه نقاط، یکسان دیده شود.

وی بر تأمین فضای سبز با کاربری های عمومی در تمام نقاط شهر برای داشتن شهری آباد تأکید کرد و گفت: در این زمینه نخستین تغییرات در املاک دولتی و سپس مردمی خواهد بود.

فرزانه با تأکید بر اینکه به صورت گام به گام، طرح جامع شهر همدان را آن‌هم با همکاری حوزه مدیریت شهر پیش می‌بریم، گفت: گام نخست، ارائه ساختار فضایی موجود و در صورت تصویب آن، رسیدن به طرح جامع است.

انتهای پیام/خ

 گام نخست در طرح جامع همدان ارائه ساختار فضایی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، اداره ملی فضایی چین اعلام کرد، کاوشگر چانگ‌ای‌۶ که قرار است سمت دور و پنهان ماه را کاوش کند، بین ساعت ۱۷ الی۱۶ بعد از ظهر به وقت چین و برابر با یک بامداد به وقت تهران پرتاب شود.

ماموریت چانگ‌ای‌۶ وظیفه جمع آوری و بازگرداندن نمونه‌ها از سمت دور ماه را بر عهده دارد که نخستین تلاش بشدیت در نوع خود است.

سازمان فضایی چین گفته است: موشک حامل لانگ‌مارچ با سوخت هیدروژن مایع و پیشرانه برودتی اکسیژن مایع تغذیه می‌شود و به دلیل عملکرد قوی که دارد برای این ماموریت انتخاب شده است.

به گفته لو یونتونگ، یکی از اعضای شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، این ماموریت شامل ۱۱ مرحله است که ب خی از این مراحل به این صورت است که ابتدا، کاوشگر سوار بر موشک حامل لانگ‌مارچ می‌شود تا به مدار پرتاب شود، سپس سفر خود را به سمت ماه آغاز می‌کند. پس از رسیدن به مجاورت ماه، برای فرستادن کاوشگر به سمت دور ماه وقفه‌ای تعریف شده است و پس از رسیدن به سمت دور ماه و تکمیل نمونه برداری، کاوشگر رباتیک از سمت پنهان ماه بلند می‌شود.

به گفته مقامات چینی، چانگ‌ای‌۶ قرار است نمونه‌های بیشتری از سنگ‌های ماه جمع‌آوری کند تا داده‌های تکمیل‌تری از تاریخ و تشکیل ماه به دست آورد. این ماموریت نقش مهمی در توسعه دانش محققان از ماه و اصول آن، از جمله تشکیل زمین و دیگر سیارات دارد.

پس از انجام موفقیت‌آمیز ماموریت‌های چانگ‌ای یک تا چانگ‌ای ۵، چین نقش بزرگی در اکتشاف و بررسی ماه و سیارات منظومه شمسی برعهده گرفته است. ارسال چانگ‌ای‌۶ به مدار زمین این کشور را به یکی از قدرتمندترین کشور‌ها در حوزه فضایی تبدیل می‌کند.

این ماموریت نشان از توانایی و تلاش چین برای بالا بردن دانش و تکنولوژی خود در فضاپیما و کاوشگر‌ها را دارد؛ با انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت، دانشمندان و مهندسان چینی می‌توانند به دستاورد‌های بزرگتری در اکتشاف فضا دست یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر