Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی وزارت خارجه در مورد تصمیم گیری آمریکا در خصوص برجام در چند روز آینده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام گزینه ها را روی میز دارد و اگر آمریکا در برجام دچار خطای فاحش شود پشیمان خواهد شد.

  به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران راجع به مواضع ترامپ نسبت به مسائل داخلی ایران و جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران گفت: این جلسه و واقعه های سیاست خارجی امریکا در یک سال گذشته نشان از شکست ترامپ بوده است و نشان داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل همخوانی با ترامپ ندارند و این شکستی بود برای ترامپ نه تنها در مقابل با ایران بلکه منطقه و جهان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در مورد مشکلات پیش آمده بر سر راه تعاملات تجاری تصریح کرد: من فکر نمی کنم چین برای شرکتهای خود در تعامل با ایران محدودیت قایل شده باشد و اگر مشکلی ایجاد شده بین شرکت هاست و نباید آن را به روابط ایران و چین تعمیم داد زیرا روابط دو کشور کهن و قوی است.   قاسمی در مورد تصمیم گیری آمریکا در خصوص برجام در چند روز آینده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام گزینه ها را روی میز دارد و اگر آمریکا در برجام دچار خطای فاحش شود پشیمان خواهد شد.   وی در مورد اظهارات اخیر محسن رضایی راجع به اتاق فکر علیه ایران در اقلیم کردستان تصریح کرد: من تکذیب این مطلب از سوی بارزانی را دارای اهمیت زیادی می دانم و معتقدم این اظهارات با دقت لازم بیان نشده است اگرچه دستگاه های امنیتی باید در این خصوص اظهار نظر کنند اما از سوی وزارت خارجه شاهدی بر این ماجرا نداشته ایم.   سخنگوی وزارت امور خارجه با رد خبر دعوت موگرینی از ظریف برای نشست در خصوص مسائل داخلی ایران عنوان کرد: روزهای پایانی این هفته نشستی با حضور ظریف، موگرینی و وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد برجام به دعوت موگرینی برگزار خواهد شد و ربط دادن این نشست به مسائل داخلی ایران از سوی رسانه ها و منابع رژیم صهیونیستی و با هدفی کینه تورانه انجام شده است.           ادامه دارد..

پایان پیام/281

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام