Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل دیروز در نشست هم اندیشی با مسئولان و مدیران جهاد کشاورزی با رویکرد کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی اردبیل اظهار داشت: حوزه کشاورزی اردبیل یکی از بخشهای پرمصرف آب در استان می‌باشد که حدود 90 درصد آب مصرفی کل استان را نیز به خود اختصاص می‌دهد که در این زمینه تا به اکنون یک هزار و 459 حلقه چاه کشاورزی در سطح استان اردبیل برق‌دار شده و به سیستم کنتور هوشمند مجهز گردیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش مصرف آب کشاورزی در اردبیل از فعالیت چاه‌های غیرمجاز در استان جلوگیری به عمل می‌آید، افزود: از ابتدای امسال تا به اکنون نزدیک به 500 حلقه چاه در نقاط مختلف استان پلمپ شدند که از این چاه‌ها اضافه برداشت داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر اجرای سیستم نوین آبیاری و تحت فشار در استان تصریح کرد: سال گذشته در 250 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شد که در حدود 6 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل نیز سیستم تحت فشار آبیاری اجرا و پیاده شد که خوشبختانه نتیجه این اقدام صرفه‌جویی چند درصدی در حوزه کشاورزی اردبیل بود.

سروی بیان کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح ارتقای توان ملی طرح‌ها و پروژه‌های خرد و کلان بسیاری در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قرار داشت که ما توانستیم بسیاری از این پروژه‌ها را به صورت صد درصدی در منطقه عملیاتی کنیم که خوشبختانه نتایج حاصل را از ابتدای امسال در منطقه شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/ع

اجرای سیستم نوین آبیاری و تحت فشار در استان اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران

پژمان خلفیان اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۶ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هنرجوی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش هستند که توسعه و افزایش رشته‌ها و افزایش میزان استقبال دانش‌آموزان از این رشته در دستورکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده ۴۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم جذب این مدارس شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۵ سایت کامپیوتری در استان با ۱۵۰ سیستم کامپیوتر تجهیز شد.

بیشتر بخوانید

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

خلفیان با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول، اضافه کرد: فرهنگسازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای استقبال از رشته‌های فنی دراولویت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری