Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان امروز طی جلسه‌ای اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد‌ها و کارگروه‌های فرادستی همچون تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مانند آن هستند.
وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی استان از سوی مدیران در چارچوب اختیارات قانونی، افزود: اگر رفع موانع، خارج از توان و اختیار آن دستگاه باشد؛ در ستاد‌های فرادستی مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این کارگروه و ستاد‌های فرادستی، چون اقتصاد مقاومتی و تسهیل برای چاره اندیشی و حل برخی گره‌ها و مسائلی است که به دلیل محدودیت اختیارات دستگاه‌ها قابل حل و فصل نیست.
رشیدیان با بیان اینکه گاهی رفع موانع و گره‌هایی که ایجاد می‌شود خارج از حیطه اختیار مدیران است؛ خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت شورا‌های بالادستی که قانون اختیارات ویژه‌ای برای آن دیده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های ۲۴ گانه ابلاغیه رهبر معظم انقلاب است؛ استفاده شود.
وی تصریح کرد: مسئولیت هرتصمیمی که در این راستا گرفته و اقدام شود با این ستاد‌ها و بالاترین مقام اجرایی آن در استان یعنی استاندار است و اگر مساله‌ای هم باشد بر ذمه مدیر نیست؛ مدیران اجرایی موظف به اجرا هستند و اگر اشکالی باشد سازمان بازرسی موضوع را از این ستاد پیگیر می‌شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اگر در موردی مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مغایرت قانونی داشته باشد اعلام می‌کنند و در ستاد مرکزی بررسی و تصمیم لغو می‌شود.
رشیدیان در ادامه با تاکید بر تسریع در روند معرفی واحد‌های تولیدی و جذب تسهیلات رونق تولید استان، به بانک‌های عامل، گفت: باید دستگاه‌های مربوطه یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی و بانک‌های عامل طی تعامل و هماهنگی بیشتر از زمان باقیمانده تا انت‌های سال که فرصت چندانی هم نیست؛ عقب ماندگی در این حوزه را به منظور رونق بیشتر اقتصاد و تولید؛ جبران کنند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها سال گذشته با عملکرد بسیار مطلوب خود در ارتقای شاخص‌های کسب و کار و اشتغال استان نقش بی بدیلی داشتند، افزود: در سایه این تعامل و هماهنگی بانک‌ها با بخش‌های دولتی و خصوصی، رتبه استان در شاخص کسب و کار از ۲۰ به جایگاه سوم ارتقا یافت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعطای تسهیلات طی هفت ماهه‌ی سال جاری از سوی بانک‌های استان، اظهار داشت: انتظار است درحوزه تسهیلات رونق تولید، این منابع به اشتغال و اقتصاد اختصاص یابد و با حساسیت و نگرش قبل به تولید و اشتغال استان کمک شود.
رشیدیان بر ضرورت پایش تسهیلات اختصاصی به واحد‌های صنعتی که تا کنون از این منابع استفاده کرده اند تاکید و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و ... کمک کنند تا این موضوع پایش و کنترل شود.
گفتنی است؛ در این جلسه مسائل و مشلات هفت واحد تولیدی و صنعتی اعم از معدنی، روغن، چوب، فرآورده‌های لنبی، برق و الکتریک و مانند آن و نیز شهرک صنعتی مشهد در جاده کلات (کلات) نیز مطرح و تصمیماتی برای حل مسائل آن‌ها گرفته و مصوب شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جهت اجرای شعارهای سال توجه نکردن به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای بود.

امین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده شعارهای سال در همه سنوات که از طرف دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با شعار سال کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت پیوست فرهنگی و رسانه ای بود.

وی اظهارکرد: از جمله راه‌های تحقق شعار سال داشتن نگرش فرهنگی، پیوست رسانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و به ویژه رسانه ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی که در آن، مردم می‌توانند به مسئله جهش تولید و رونق تولید کمک کنند، بهره ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه و در هر عرصه‌ای و در هر زمینه‌ای از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت مردم استفاده کردیم توفیقات مهمی حاصل شد بنابراین مشارکت مردم در تحقق جهش تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اولین دستگاههایی که در سال جاری شعار سال را مورد توجه قرار داده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان را با موضوع استفاده از ساز و کارهای رسانه ای برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برگزار کرده ایم.

درخشان تاکید کرد: نیاز است که ظرفیت رسانه های استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از سوی دستگاههای مختلف مورد توجه قرار گیرد. مقرر شد در قالب شورای اطلاع رسانی برای تحقق شعار سال، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار باشد.

وی بیان کرد: در تولیدات فاخر فرهنگی و هنری به مسأله بهره مندی از ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال