Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر بابامحمدی، مدیرعامل انتشارات اسوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مشکلات حوزه نشر قرآن و گرانی کاغذ گفت: با افزایش قیمت کاغذ، کتاب یا قرآن‌هایی در بازار است که با کاغذ بندی 75 هزار تومان چاپ شده‌اند و اکنون همین کتاب‌ها را باید با بندی بالای 100 هزار تومان چاپ کند که ناشر مجبور است کتاب‌های خود را با قیمت بالایی عرضه کند، اما وقتی در کنار کتاب‌های چاپ شده قبلی قرار می‌گیرد، توانایی رقابت را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی، دو قرارداد داشتیم که با تیراژ بالا بود و با گران شدن کاغذ، ناشران طرف قرارداد حاضر نشدند این قرارداد را امضاء کنند و در انتظار تعدیل قیمت‌ها هستند. از این رو وضع چاپخانه‌داران هم خوب نیست.
بابامحمدی ادامه داد: در این زمینه، افزایش قیمت دلار، تا حدی مؤثر بود و مقداری هم حذف ارز مبادله‌ای سبب افزایش قیمت کاغذ شده بود که اینها عوامل داخل هستند، همچنین در کشورهای تولید کننده‌ای مثل اندونزی، هند، آلمان، چین و ... قیمت خمیر کاغذ در بازار جهانی حدود 50 درصد افزایش یافته است و این امر باعث افزایش تولید در آن کشورها شده است و این سه عامل سبب افزایش قیمت کاغذ شد.
مدیرعامل انتشارات اسوه در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت کاغذ افزایش یافته به همان میزان، قیمت تمام شده کتاب و قرآن‌ها نیز افزایش خواهد یافت و در صورتی که این وضعیت ادامه یابد، تیراژ قرآن و سایر کتاب‌ها پایین خواهد آمد و رکود در بازار نشر را به دنبال خواهد داشت. هر چند کسی که کتابخوان است، به هر قیمتی کتاب مورد نیاز خود را تهیه می‌کند، وگرنه کتاب جزء اولویت‌های سوم به بعد خانوارها است.
وی تصریح کرد: هر سال از آبان‌ماه ترافیک کاری داشتیم و برای چاپ سررسید اقدام می‌کردیم تا به موقع به ناشر ارائه دهیم که امسال میزان این سفارشات 85 درصد کاهش یافته است و چون قیمت سررسید بالا است. کسانی که تولید کننده هستند، یا نمی‌توانند سفارش بگیرند و یا اینکه ترسشان از این است که سررسید با قیمت‌های پایین از چین و یا کشورهای دیگر وارد شود.
بابامحمدی یادآور شد: وزارت ارشاد می‌تواند در این راستا یارانه‌ای را برای ناشران، به ویژه ناشران قرآنی در نظر بگیرد و یا تعدادی از کتاب‌های آنها را خریداری کند تا قدری از هزینه‌های آن جبران شود و از سوی دیگر انجمن یا اتحادیه‌ای برای خرید کاغذ مورد نیاز ناشران تشکیل شود تا بتوانند با قیمت مناسب، این کاغذ را وارد کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت خمیر کاغذ در خارج از کشور افزایش یافته است، اغلب این کشورها کاغذهای باطله را از کشورهایی مثل ایران جمع‌آوری کرده و آنها را دوباره تبدیل به خمیر کاغذ کرده و به کشورمان عرضه می‌کنند که قیمت ضایعات هم در کشورمان افزایش یافته است. از این رو دو کارخانه کاغذ که در ایران وجود دارد، می‌توانند با به روز کردن آنها، این کار در داخل کشور انجام شود و این امر سبب ارزان‌تر شدن این کاغذ خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟