Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت قصد دارد در سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۷۲ هزار میلیارد تومانی یک میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد کند. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه اشتغال وتعاون نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست خبری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با بیان اینکه در برنامه دولت در زمان انتخابات و همچنین برنامه مکتوب ارائه شده به مجلس در زمان رای اعتماد، اشتغال یک اولویت اساسی بود گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایجاد اشتغال بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت قصد دارد در سال 97 با سرمایه‌گذاری 372 هزار میلیارد تومانی یک میلیون و 33 هزار شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 73 هزار میلیارد تومانی در بخش تولید و اشتغال گفت: بر این اساس منابع حاصل از بودجه عمومی 17 هزار و 400 میلیارد تومان، منابع صندوق توسعه 15 هزار میلیارد تومان، منابع بانکی 35 هزار میلیارد تومان و مانده اعتبار مربوط به قانون حمایت از اشتغال روستایی 6 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نوبخت همچنین با اشاره به منابع 254 هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی گفت: در این بخش منابع عمومی در نظر گرفته شده 60 هزار میلیارد تومان، منابع اختصاصی 13.3 هزار میلیارد تومان، مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانکی 53 هزار میلیارد تومان، آبهای مرزی 3 هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی 124.5 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته نوبخت سال گذشته از منابع بانکی 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 24 هزار واحد خصوصی تسهیلات ارائه شده که منجر به رشد سرمایه‌گذاری 7.1 درصدی و رشد اقتصادی دو رقمی بر اساس آمار بانک مرکزی در مرکز آمار ایران شده است.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,82,1246/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است. - اخبار اجتماعی -

مسعود پناهی؛ مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: در همین ارتباط مؤسسه توانمندسازی و اقتصاد علوی زیرمجموعه بنیاد علوی به عنوان بازوی اجرایی در حوزه توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: هدف بنیاد علوی برای سال جاری پایه‌گذاری بیش از 100 هزار شغل در سطح کشور و مناطق جامعه هدف بنیاد علوی است که در این راستا با توجه به نام‌گذاری امسال، برنامه‌ریزی برای استفاده از مشارکت مردم در ایجاد 100 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

پناهی با اشاره به فراخوان برای استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در ایجاد اشتغال گفت: در این زمینه با توجه به درگاه‌های مجازی و رسانه‌های مرتبط فراخوان جهت جذب تصمیم‌گیران و فعالان حوزه اقتصادی انجام شده و تاکنون 1500 نفر در این ارتباط ثبت‌نام کرده‌اند.

راه‌اندازی "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" در سازمان بهزیستی

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی ادامه داد: امسال بزرگترین رویداد آموزشی در حوزه تسهیلگران و مجریان اشتغال و توانمندسازی اقتصادی توسط مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی بنیاد علوی در استان تهران شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از تاریخ 22 تا 27 اردیبهشت ماه این رویداد در مجتمع آموزش و فرهنگی امام خمینی(ره) در محل لواسان برگزار خواهد شد.

پناهی بیان کرد: مؤسسه توانمندسازی و اقتصادی علوی در حوزه اشتغال با 3 راهبرد (حمایت از کسب و کارهای خرد، کارگاهی و بنگا‌های کوچک) در بیش از 350 شهرستان و منطقه فعالیت دارد.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با اشاره به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در سال1403 گفت: ان‌شاءالله با رویکرد مشارکت و هم افزایی متقاضیان کسب و کار این هدف مهم محقق خواهد شد. 29 هزار میلیارد تومان جهت توسعه برنامه‌های اشتغال در بنیاد علوی در سال 1403 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای فوتبال ایران؛ بودجه 1200 میلیاردی برای بازسازی ورزشگاه آزادی
  • واکنش ملی‌پوش والیبال به وعده پاداش یک میلیاردی صعود به المپیک
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند