Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین از تداوم رسوایی مالی خانواده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت که این بار افشای نوار صوتی فرزند نتانیاهو جنجال آفرین شده است. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی گاردین در شماره امروز خود به بررسی افشای نوار صوتی فرزند نتانیاهو در سایه تدوام تحقیقات درباره پرونده های فساد پدرش پرداخت و نوشت: اخیرا فایل صوتی از مکالمه یائیر فرزند نتانیاهو با اوری میمون یکی از قطب های صنعت گاز در اسرائیل در خارج از باشگاه التعری منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یائیر در این مکالمه اشاره می کند که پدرش قراردادی 20 میلون دلاری را برای میمون ترتیب داده است.

این روزنامه به نقل از شرکت خبری تلویزیون رژیم اسرائیل افزود: یائیر همراه با محافظ شخصی خود و راننده و سایر دوستانش بازیدی از باشگاه التعری داشت است.

به نوشته گاردین، این فایل صوتی مکالمه یائیر و میمون بر سر حدود 400 شیکل (86 پوند) را برملا می کند که در آن یائیر به دوستش می گوید که "پدرم برای تو قراردای 20 میلیون دلاری ترتیب داده است؛ آنوقت تو نمی توانی 400 شِکِل به من قرض دهی؟"

گاردین نوشت: یکی از وکلای نتانیاهو به شرکت خبری تلویزیونی اسرائیل نامه نوشته و از آن شرکت خواسته است که دسترسی به محتوای این فایل ویدئوی را ببندند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و "ساره" همسرش از ماهها پیش درگیر تحقیقات پلیس درباره پرونده های فساد مالی و رشوه خواری هستند.

تاکنون شهرهای مختلف فلسطین اشغالی پنج بار شاهد تظاهرات هزاران نفر علیه فساد نتانیاهو بوده و آنها خواستار استعفای وی شده اند.

در چهارمین تظاهرات، هزاران نفر از صهیونیست ها در شهرهای مختلف از جمله قدس،تل آویو و حیفا در فلسطین اشغالی علیه فساد  نتانیاهوو نزدیکانش تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند.

پنجمین تظاهرات نیز شنبه شب روی داد. شهرهای فلسطین اشغالی هر شنبه شب شاهد تظاهرات علیه فساد نتانیاهو است.

صهیونیست ها در تظاهرات خود پلاکاردهای "فاشیسم اکنون و هرچ و مرج در مرحله بعدی" و "سکوت نخواهیم کرد، دیکتاتوری خنده دار نیست" در دست می گیرند. آنها همچنین پلاکارهایی با عنوان "فاسدان به خانه بروید" و "زمان تمیز کردن اسطبل ها است" با خود به همراه می آورند و علیه نتانیاهو شعار می دهند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه هفته پیش بازجویی از نتانیاهو به اتهام فساد و رشوه خواری را به پایان برد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر از کشف اسناد جدیدی درباره فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و همسرش خبر داده بود.

این شبکه فاش کرد که نیروهای پلیس این رژیم یک سری فاکتور را از ارنون میلتشین بازرگان ثروتمند کشف و ضبط کرده اند که نشان می دهد خانواده نتانیاهو هدایایی به مبلغ میلیونها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از این فرد دریافت کرده است.

امنون ابراموویچ تحلیلگر سیاسی و نظامی بزرگ صهیونیستی در شبکه دوم تلویزیون این رژیم فاش کرده است که شک و شبهه اصلی در پرونده دریافت هدایا این است که نتانیاهو از ارنون میلتشن سیگارهای کوبایی مجلل به ارزش صدها هزار شیکل در طول هشت سال دریافت کرده است.

این شبکه افزود: دریافت این سیگارها به درخواست شخصی نتانیاهو بوده است.

در خبرها آمده است که نتانیاهو ماهیانه حدود 15 هزار شکل (5 هزار دلار) سیگار می کشد و براساس گزارش یاد شده، دریافت هدایا محدود به نتانیاهو نبوده است بلکه "ساره" همسرس نتانیاهو نیز بطری های مشروبات الکلی دریافت کرده است که قیمت هریک از آنها حدود یکصد دلار است.

این در حالی است که چندی پیش گزارشی در روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" منتشر شد که طی آن نتانیاهو به تلاش برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال 2014 متهم شد.

"آویا الف" وکیل صهیونیستی و مدیر سابق بخش اقتصادی دفتر دادستان کل رژیم صهیونیستی در گفتگویی تصریح کرد که اثبات صحت اتهامات وارده به نتانیاهو دلیلی خواهد بود بر اینکه او رشوه دریافت کرده است.

وی افزود: به موجب قانون اسرائیل، اقداماتی به منظور اثبات این جرم انجام خواهد شد و در صورت اثبات اتهامات، نتانیاهو مجرم شناخته می‌شود.

برپایه این گزارش، اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم صهیونیستی، او باید 10 سال زندانی شود.

انتهای پیام/

R7891/P36447/S8,90/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد

یک روزنامه نگار صهیونیست فاش کرد، اختلاف نظر شدیدی بین قطب‌های ساختار حاکم بر رژیم صهیونیستی بر سر انتخاب رئیس جدید سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) به وجود آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، امیر اورین روزنامه نگار و تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در این رابطه در صفحه خود در شبکه اجتماعی اعلام کرد، اختلاف نظر شدیدی بین ارکان ساختار ائتلاف حاکم بر سر رئیس جدید امان به وجود آمده است.

او در رشته تویت‌‌هایی که در ایکس منتشر شد، نوشت: روند تبلیغات جریان طرفدار بیبی علیه نامزدی سرتیپ شلومی بیندر برای ریاست امان است، اصولا جریان همراه با بنیامین نتانیاهو مخالف عملکرد ارتش است و همین امبر باعث ناخرسندی گالانت به عنوان وزیر جنگ شده است.

این روزنامه نگار در رابطه با پشت پرده اختلافات جاری بین ارکان رژیم صهیونیستی آورده است، تا پیش از 7 اکتبر نوعی اجماع وسیع در رابطه با نقاط مثبت بیندر وجود داشت و تاکید می‌شد که او در ریاست ستاد ارتش و تیپ گولانی و لشکر 91 عملکرد عالی داشته است، اما بعد از 7 اکتبر همه وی را هم در این شکست سهیم می‌دانستند.

به طور حتم واکنش کند تا حد فلج شدن شعبه عملیات ارتش در مقابل اقدام حماس در روز 7 اکتبر یک شکست بزرگ است که شلومو بیندر هم در آن سهم عمده‌ای داشت و باید در این رابطه تحقیقات کافی صورت گرفته و این مسئله مشخص شود.

با این حال به اعتقاد این نویسنده عملکرد بیندر در آن سطح از ناکارآمدی نبود که وی مجبور به استعفا شود، بلکه باید منتظر ارتقای درجه او باشیم و با وجود آن که نتانیاهو تلاش می‌کند تا فاجعه میرون را به وی مرتبط بداند اما وزیر جنگ نیازی به موافقت نخست وزیر برای انتصاب ژنرال‌های خود ندارد.

نویسنده تاکید می‌کند، این اختیارات حتی در زمانی که روابط بین وزیر جنگ و نخست وزیر عادی و حسنه باشد هم به همین شکل است چه رسد به شرایط فعلی!

او تاکید می‌کند، امروز وزیر جنگ از طریق مشورت با رئیس ستاد ارتش می‌تواند ژنرال‌های خود از جمله رئیس امان را انتخاب و منصوب کند و صرفا در زمینه انتخاب رئیس ستاد ارتش، این مشورت با نخست وزیر به انجام می‌رسد.

اورین در مورد روابط حاکم بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی هم می‌نویسد: گالانت به طور کاملا شرایط جدا و منزوی پیدا کرده است و از حضور در کنار نتانیاهو، سموتریچ و شهرک نشینان دوری می‌جوید، از اینرو به همراه هالیوی هر کسی را فردی را که مناسب می‌داند می‌تواند منصوب کند، نتانیاهو هم جرات دخالت نخواهد داشت زیرا با توجه به شرایط محاکمه نخست وزیر در چنین شرایطی مسئله تضاد منافع هم مطرح خواهد شد.

این تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در پایان رشته تویت‌های خود آورده است، علل توجیه پذیری در له و یا علیه انتصاب بیندر به عنوان رئیس امان مطرح می‌شود، اما در این میان جریان تبلیغاتی بیبی حق دخالت در آن را ندارد، گالانت و هالیوی هم به زودی و نه خیلی دیر از مقام خود کنار خواهند رفت، اما تا آن زمان باید به مثابه مانعی در مقابل دسپاچگی‌های نتانیاهو باشند، زیرا او نیز در مسیر خروج از قدرت قرار دارد.

پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستیصهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدنداحتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»