Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:04:13 GMT

بهره برداری از 13 طرح توزیع و انتقال برق در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۲۹۹۹

بهره برداری از 13 طرح توزیع و انتقال برق در قزوین

قزوین-ایرنا-در آیینی با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید،انتقال و توزیع نیروی برق ایران روز چهارشنبه 13 طرح حوزه برق در استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، برای بهره برداری از این طرح ها 423 میلیارد و 253 میلیون ریال اعتبار در بخش های توزیع و فوق توزیع برق صرف شده است.
ایجاد یازده کیلومتر شبکه روشنایی معابر و نصب 20 دستگاه پست هوایی در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در شهرستان البرز قزوین از جمله طرح های افتتاح شده با حضور مدیرعامل توانیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2 نیروگاه به ظرفیت 14 مگاوات از نوع CHP و 2.8 مگاواتی از نوع CCHP به همراه پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال فوق توزیع از دیگر طرح هایی بود که امروز با حضور مدیرعامل توانیر در استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
اصلاح خطوط 230 لوشان-قزوین به طول 30 کیلومتر و 63 کیلوولت پست 230 البرز به طول 6 کیلومتر، تامین 2 دستگاه پست سیار 63/20کیلوولت و 2 دستگاه پست 30 و 40 مگاوات، افزایش ظرفیت ترانس 2 پست لیا 1.40 مگاوات آمپر، افزایش ظرفیت ترانس 2 پست بویین زهرا با حجم 1.30 مگاوات آمپر و احداث خط 2 مداره 20 کیلوولت با کابل فاصله دار به طول چهار هزار و 400 متر، تامین برق مجتمع فاتحان فجر با نصب 10 دستگاه پست هوایی و برق رسانی به 2 روستای سمنگاه و گیله جار از دیگر طرح هایی بودند که به شکل نمادین و همزمان با حضور مدیرعامل شرکت توانیر در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افتتاح شدند.
استان قزوین دارای 570 هزار و 759 مشترک برق است که 459 هزار و 290 مشترک آن خانگی، چهار هزار و 254 مشترک صنعتی، پنج هزار و 657 مشترک کشاورزی، 64 هزار و 59 مشترک تجاری و 37 هزار و 499 مشترک نیز در بخش عمومی قرار دارند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد