Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بسته‌های اقتصادی درازمدت که دولت برای رونق اقتصادی می‌چیند راهگشای حل معضلات اقتصادی امروز نیست.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت به منظور رونق اقتصادی برنامه های درازمدتی تدوین می کند که بسیاری از این برنامه‌ها در کوتاه مدت نتیجه عکس دربردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: لازم است برنامه‌های اقتصادی که برای امور زیربنایی کشور تعریف می شود، نسخه کوتاه و میان مدت هم برای مردم بپیچند تا در فاصله زمانی کوتاه، هسته کار اقتصادی از هم نپاشد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان اعلام کرد: امروز نیازمند یکسری اصلاحات در سیستم اقتصادی کشور هستیم که در وهله اول نیاز به یک جراحی اقتصادی در مباحث پولی کشور باید رخ دهد و با کنترل تورم ۴۰ درصدی و تک نرخی کردن آن از سوی دولت این جراحی را شاهد بودیم که هر جراحی تبعات خودش را در مقاطعی بر جای می گذارد که دور از انتظار نیست.

بهره حمایتی دولت از صنعت و اصناف منتج به رونق اقتصادی نشد

وی ادامه داد:‌ خواهشی که از متولیان دولتی داریم این است که در بسته های اقتصادی که به صورت درازمدت تعریف می کنند لابه لای کار، سیاست های اقتصادی هم اعلام شود.

جهانگیری افزود: در صورتی که به سمت تک نرخی شدن دلار برویم و این جزو سیاست های دولت قرار گیرد تاثیرات خوبی را در حوزه اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از بسته حمایتی که دولت در جهت رونق اقتصادی تعریف کرد، بسته حمایت از صنعت و اصناف بود، اضافه کرد: با وجودی که این بسته ها تعریف شد اما به دلیل بهره ۱۸ درصدی بانک به رونق اقتصادی نینجامید و تا زمانی که این سنگ اندازی ها باشد نمی تواند عامل نجات کارگاه های نیمه تعطیل ما شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟