Web Analytics Made Easy - Statcounter

کدام انتقال ها در تاریخ فوتبال بیشترین سودآوری را برای باشگاه ها به همراه داشته اند؟ کدام باشگاه ها بیشترین سود را برده اند؟ ده انتقال سود آور تاریخ فوتبال را مرور می کنیم. 

طرفداری - درست است که لیورپول فیلیپه کوتینیو را در ژانویه از دست داد و باید از این به بعد بدون این ستاره برزیلی به مصاف حریفان برود، اما از نقطه نظر اقتصادی، قرمزها سود مالی کلانی به دست آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج سال پس از پیوستن کوتینیو از اینتر به لیورپول، حالا 145 میلیون پوند اضافه تر در حساب مالکان این تیم است. اما آنها تنها باشگاهی نبوده اند که در چنین انتقالاتی سود کلان برده اند. بارسلونا که چنین رقمی را صرف خرید کوتینیو کرد، سود کلانی از فروش نیمار به پاری سن ژرمن در تابستان گذشته برد. 

فهرست سودآورترین انتقالات تاریخ فوتبال:

1- نیمار

از سانتوس به بارسلونا - 49 میلیون پوند- سال 2013

از بارسلونا به پاری سن ژرمن- 198 میلیون پوند - سال 2017

حضور در بارسلونا: 4 سال

سود انتقال: 149 میلیون پوند

تعجب آور نبود که انتقال تاریخ نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن در تابستان سودآوری فوق العاده ای برای کاتالان ها داشت. تازه این در حالی بود که بارسلونا نیمار را با رقم پایینی خریداری نکرده بود و 49 میلیون پوند به سانتوس پرداخته بود. با این حال پس از این انتقال، آنها 149 میلیون پوند سود کردند. آنها در مدت 4 سال از حضور نیمار نیز در زمین استفاده کردند و در طول این مدت دو بار قهرمان لالیگا و یک بار قهرمان اروپا شدند. 

2- فیلیپه کوتینیو

از اینتر به لیورپول- 8.5 میلیون پوند - سال 2013

از لیورپول به بارسلونا - 145 میلیون پوند - سال 2018

حضور در لیورپول: 5 سال

سود انتقال: 136.5 میلیون پوند

کوتینیو در سال 2013 با رقم 8.5 میلیون پوند از اینتر به لیورپول پیوست و کم کم تبدیل به یکی از جذاب ترین چهره های نقل و انتقالات جهان شد. لیورپول حتی با این رقم هم حاضر به فروش کوتینیو نبود و در تابستانی که گذشت، سه بار پیشنهاد بارسلونا را رد کرد. در نهایت با این انتقال، کوتینیو حدود 136.5 میلیون پوند برای قرمز ها سود به همراه داشت. این در حالی بود که لیورپول 5 سال از خدمت او در آنفیلد استفاده برد.

3- پل پوگبا

از منچستریونایتد به یوونتوس - رایگان - سال 2012

از یوونتوس به منچستریونایتد - 89 میلیون پوند - سال 2016

حضور در یوونتوس: 4 سال

سود انتقال: 89 میلیون پوند

پل پوگبا در حالی که در اولدترافورد زمانی برای بازی پیدا نمی کرد، در سال 2012 به یوونتوس پیوست. او در تورین به هدفش رسید و توانست به بازیکن ثابت این تیم تبدیل شود و به آنها کمک کرد تا 4 اسکودتو در 4 سال کسب کنند. تابستان گذشته، او مسیر برعکس را پیمود و با رقم 89 میلیون پوند دوباره به منچستریونایتد رفت تا ایتالیایی ها سود بالایی ببرند.

4- عثمان دمبله

از رن به دورتموند - 13.5 میلیون پوند- سال 2016

از دورتموند به بارسلونا - 94.5 میلیون پوند - سال 2017

حضور در دورتموند: 1 سال

سود انتقال: 81 میلیون پوند

دمبله تنها یک فصل در دورتموند بود و برای این تیم 10 گل و 20 پاس گل در تمام رقابت ها ثبت کرد. در حالی بارسلونا به فکر جانشینی برای نیمار بود و پول خوبی به دست آورده بود، به سراغ این بازیکن آمد و زنبورها سود بالایی را تنها پس از فصل به دست آوردند. همچنین رن هم در این انتقال سود خوبی برد زیرا آنها قرار بود از فروش احتمالی دمبله در دورتموند درصدی از سود را بگیرند.

5 - گرت بیل

از ساوتهمپتون به تاتنهام - 10 میلیون پوند - سال 2007

از تاتنهام به رئال مادرید - 86 میلیون پوند - سال 2013

حضور در تاتنهام: 7 سال

سود انتقال: 76 میلیون پوند

ساوتهمپتون هم شرایطی مشابه با رن در انتقال عثمان دمبله داشت و از انتقال بیل به رئال مادرید درصدی سود دریافت کرد. سال 2013 بیل با شکستن رکورد تاریخ رقم نقل و انتقالات در آن زمان، به رئال مادرید پیوست و تاتنها 76 میلیون پوند سود کرد. 

6 - کریستیانو رونالدو

از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد - 17 میلیون پوند - سال 2003

از منچستریونایتد به رئال مادرید - 80 میلیون پوند - سال 2009

حضور در منچستریونایتد: 6 سال

سود انتقال: 63 میلیون پوند

هیچ لیستی بدون کریستیانو کامل نمی شود. او از اسپورتینگ با یک چهره بچه گونه به اولدترافورد رفت. سرعت و تکنیکش عالی بود اما در ابتدا حرکات ناپخته از او بسیار زیاد دیده می شد. در طول 6 سال حضورش در منچستریونایتد با سر الکس فرگوسن 3 قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. در سال 2009 با رقم 80 میلیون پوند به رئال مادرید پیوست و در آن زمان رکورد تاریخ رقم نقل و انتقالات را شکست و شیاطین سرخ 63 میلیون پوند سود داشتند.

7 - ویرجیل فن دایک

از سلتیک به ساوتهمپتون - 13 میلیون پوند - سال 2015

از ساوتهمپتون به لیورپول - 75 میلیون پوند - سال 2018

حضور در ساوتهمپتون: 2 سال و نیم

سود انتقال: 62 میلیون پوند

لیورپول پیشاپیش بخشی از سود حاصل از فروش کوتینیو را خرج خرید مدافع سابق سلتیک کرد و نبی کیتا نیز در تابستان به این تیم خواهد پیوست. ساوتهمپتون دو سال و نیم از خدمت ویرجیل فن دایک بهره برد. وی آنجا 92 بار به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند.

8 - لوییس سوارز

از آژاکس به لیورپول - 22.8 میلیون پوند - سال 2011

از لیورپول به بارسلونا - 75 میلیون پوند - سال 2014

حضور در لیورپول: 3 سال و نیم

سود انتقال: 52.2 میلیون پوند

لیورپول در سال 2011 یک بار دیگر قدرت استعدادیابی خود را نشان داد و 22.8 میلیون پوند خرج خرید سوارز، مهاجم آن زمان آژاکس کرد. در دوران حضورش در آنفیلد هر سال رشد کرد و نظر بارسلونا را به خود جلب کرد. کاتالان ها پس از جام جهانی 2014، رقم 75 میلیون پوند صرف خرید مهاجم اروگوئه ای کردند و لیورپول یک بار دیگر سود بالایی برد. 

9 - زین الدین زیدان

از بوردو به یوونتوس - 3 میلیون پوند - سال 1996

از یوونتوس به رئال مادرید - 48 میلیون پوند- سال 2001

حضور در یوونتوس: 5 سال

سود انتقال: 45 میلیون پوند

در ابتدای قرن حاضر، رئال مادرید برای خرید زیزو، سرمربی فعلی اش رکورد تاریخ نقل و انتقالات فوتبال را شکست. سال 1996 پیش از آنکه غول های ایتالیایی زیدان را از بوردو خریداری کنند، او به عنوان مرد سال لیگ فرانسه انتخاب شده بود. 

5 سال حضور در یوونتوس، 1 توپ طلا، دو فینال لیگ قهرمانان و 2 قهرمانی بزرگ با تیم ملی فرانسه باعث شد رئال مادرید برای خرید او هر کاری انجام دهد. 

10 - روملو لوکاکو

از چلسی به اورتون - 28 میلیون پوند - سال 2014

از اورتون به منچستریونایتد - 75 میلیون پوند - سال 2017

حضور  در اورتون: 3 سال

سود انتقال: 40 میلیون پوند

پس از دوره قرضی درخشان در گودیسون پارک، اورتون تصمیم گرفت سرمایه گذاری خوبی برای خرید او از چلسی انجام دهد. مهاجم بلژیکی در ترکیب چلسی جایی برای خود پیدا نکرد و حضور در اورتون به او کمک کرد تا توانایی های خود را در لیگ برتر نشان دهد.

قطعا در این راه موفق بود زیرا مهاجم بلژیکی 53 بار دروازه حریفان اورتون را در لیگ برتر باز کرد و در نهایت با رقم 75 میلیون پوند، در همین تابستان گذشته به منچستریونایتد پیوست. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، گفت: مجموعه قرارگاه با توجه رسالت خود همواره در کنار دولت‌ها بوده و به عنوان بازوی اجرایی دولت نقش آفرینی می‌کند و در تمام حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و در ٨ هلدینگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء تمرکز داریم؛ مهمترین پروژه‌های مهم قرارگاه حضور در پروژه فشار افزایی میادین نفت و گاز بوده که نتیجه آن کمک به رفع ناترازی گاز کشور است.

سخنگوی این هلدینگ درباره حضور قرارگاه در میادین مشترک و حضور در میدان آرش اظهار داشت: قرارگاه به حوزه میادین مشترک ورود کرده البته میدان گازی آرش شرایط خاص خود را دارد و هنوز کار اجرایی را در میدان آرش شروع نکردیم و همچنین از دیگر پروژه‌های مهم حضور در طرح توسعه فرودگاه حضرت امام است.

وی با اشاره به ارتباط قرارگاه با کشورهای خارجی ادامه داد: قرارگاه در پروژه‌های فرامرزی هم حضور دارد که مهمترین آن صدور خدمات فنی و مهندسی بوده و نمونه اخیر آن، حضور در پروژه‌های سریلانکا بوده‌است. ارزش مشارکت خارجی قرارگاه در پروژه‌های متعدد ۵ میلیارد دلار است و این قراردادها برای کشور ارزآوری قابل توجهی خواهد داشت.

سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث صدور خدمات مهندسی با مشکل نقل و انتقالات مالی مواجه است آیا قرارگاه با این مشکل مواجه نیست، ادامه داد: این مشکل برای تمام مجموعه‌ها و حوزه‌ها وجود دارد و با توجه به محدودیت‌ها در بخش نقل و انتقالات مالی با مشکلاتی مواجه هستیم اما انتقالات در حال جریان است و قفل نشده است.

وی در خصوص مشارکت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه‌ریزی برای ورود قرارگاه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده است.

کد خبر 6091425 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • بارسلونا در آستانه جذب گیدو رودریگز از رئال بتیس
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال