Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: به همت اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و موسسه خیریه اهل البیت رسول خاتم(ص)، طرح آموزشی «بصائر» ویژه مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان» مؤسسات قرآن و عترت پایگاه‌های مطمئن و ارزشمندی هستند که می‌توانند در ارتقای سطح آموزه‌های دینی و اشاعه فرهنگ اسلامی در میان جوانان و نوجوانان مفید واقع شده و در عصری که شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای معاند زمینه گسترش شبهات دینی و انحرافات اخلاقی و اجتماعی را برای این سرمایه‌های عظیم فراهم نموده است، به آموزش نسل نو اقدام نماید، از این رو موسسه خیریه اهل البیت رسول خاتم (ص) با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، طرح آموزشی بصائر را ویژه مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران برگزار می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در راستای بهره مندی نسل جوان و نوجوان از سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) و رهنمودهای آینده ساز ائمه معصومین (ع) طراحی و در دو ترم آموزشی در نیمه دوم بهمن ماه (همزمان با ایام دهه مبارک فجر) برگزار می‌شود.

دو کتاب کتب «در جست و جوی علم و دین» و «پس از غروب» به عنوان منابع این طرح معرفی شده و دروس امامت (تبیین جایگاه امامت)، مطلع البصائر (تبیین جایگاه تولی و تبری)، تبیین نقش منافقین در صدراسلام، خودشناسی و توجه به خود، درترم اول و دروس تاریخ اسلام، اخلاق زندگی (سبک زندگی اسلام) و سیره عملی اهل بیت علیهم السلام درترم دوم به شرکت کنندگان تدریس خواهد شد.

شایان ذکر است، آقایان حسین انصاریان، عباس سلیمی، مؤذن، مسعود اسماعیلی، کرباسچی و جمعی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از اساتید این دوره خواهند بود.

در پایان این دوره آموزشی، به کلیه علاقه مندانی که بیش از 70 درصد امتیاز دوره را کسب نمایند، گواهی نامه معتبر اهدا خواهد شد.

علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره می‌توانند از امروز، مصادف با 20 دی ماه لغایت 10 بهمن ماه به پورتال مدیریت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نشانی: www.etghan.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

همچنین علاقه مندان می‌توانند فرم ثبت نام را از اینجا دریافت و پس از تکمیل آن را به صندوق پست الکترونیک: info@etghan.ir ارسال نمایند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص محل و نحوه برگزاری این طرح متعاقباً اعلام می‌گردد.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز