Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: ۱۶۵ میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق ذخیره ارزی در مرحله نخست به استان برای ایجاد اشتغال روستایی ابلاغ‌شده است که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه وزارت کار از این تسهیلات برخوردار شوند.به گزارش بلاغ به نقل از جویباران، حسن اصغریان رستمی در نشست هم‌اندیشی با دهیاران شهرستان جویبار اظهار کرد: رویکرد استان در بخش مدیریت روستایی تمرکززدایی است و ما به‌صورت ماهانه در خدمت دهیاران و شوراهای شهرستان‌های استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه خدمات‌دهی صادقانه یکی از محورهای اصلی کار دهیاران است گفت: توکل به خدا، تدبر در کارها، پرهیز از کارهای بیهوده، تلاش صادقانه، احترام به ارباب‌رجوع، سلامت در کار ازجمله اقداماتی است که می‌تواند دهیاران را در امور موفق گرداند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران با اشاره به اینکه دهیاران نماد کارگزاران نظام و دولت هستند تصریح کرد: امروز در انجام کارها باید دقت کنیم تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

اصغریان بیان کرد: دهیاران و مسئولان مالی دهیاری بودجه سال 97 را آرمانی تنظیم نکنند بلکه واقع‌بینانه باشد و حتماً بااطلاع شوراها جلسات برگزار شود و شوراها به‌عنوان دستگاه نظارتی بر امور اشرافیت داشته باشند.

وی تأکید کرد: مرجع تصویب عوارض در سطح روستاها، شوراهای بخش هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران بابیان اینکه مدیریت استانی نگاه توسعه‌ای به روستاها دارند گفت: باید از تمام ظرفیت‌های روستایی به‌ویژه آب‌بندان ها برای رونق اقتصادی و توسعه روستاها باید استفاده شود.

اصغریان با اشاره به اینکه به دنبال ارتقا جایگاه دهیاران هستیم اظهار کرد: به دنبال این مسئله هستیم که دهیاران خود به‌عنوان مجریان پروژه‌های روستایی باشند.

وی یادآور شد: روستایی می‌تواند موفق و توسعه‌یافته باشد که دهیاران و شوراها برای حل مشکلات روستا و مردم باهم تعامل داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای مازندران همچنین با اشاره به مسئله اشتغال روستاییان گفت: ۱۶۵ میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق ذخیره ارزی در مرحله نخست به استان ابلاغ‌شده است که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه وزارت کار از این تسهیلات برخوردار شوند که بتوانند یک اشتغال پایدار را ایجاد کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت