Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج در هفته، توسعه راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی، تقویت زیرساخت‌ها و تاکید بر شتاب بخشی به پروژه ریلی استان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا اهداف این جلسه را بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه های راه و شهرسازی در حوزه مسکن، راه، حمل و نقل، فرودگاه، راه آهن، بافت‌های فرسوده شهری، پروژه‌های ملی، راه‌های روستایی و نگهداری جاده‌ها برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج را مطالبه عمومی مردم استان عنوان کرد و افزود: با قول مساعد وزیر محترم راه و شهرسازی ظرف ماه آینده ۲۰ پرواز جدید صبح و عصر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود.

 

بهمن مرادنیا با بیان این که از مسیر همدان خط آهن به سمت سنندج حرکت خواهد کرد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن سنندج به عنوان یکی از مهم ‌ترین مسیرهای در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی با سرعت و دقت بیشتری آغاز خواهد شد و ریل‌ها به منطقه حمل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تشکیل این جلسه قطعا در حوزه حمل و نقل، نگهداری از راه‌ها و شتاب بخشی به احداث پروژه‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: به منظور تسریع در عملیات ساخت کردیدر شمال جنوب در محدوده استان کردستان وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه دستور بهره‌گیری از ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را خواهد داد.

 

استاندار کردستان از احداث ۴۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در استان با استفاده از اختیارات ماده ۵۶  نیز خبر داد و افزود: بر اساس این ماده ‌واحده اگر پیمانکاران در پروژه‌ها تعجیل داشته باشند، دولت پرداخت سود به آنها را تضمین می‌کند.

 

مرادنیا از گفتگو در خصوص بازآفرینی و توانمندسازی محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری استان نیز خبر داد و افزود: طرح بازآفرینی در چند محله و محدوده بافت قدیمی و فرسوده سنندج بزودی آغاز می‌شود.

 

استاندار در پایان تصریح کرد: تامین و تخصیص اعتبارات پروژه های ملی در دست اجرای استان از وزیر راه شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان

ایسنا/کردستان معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • «توسعه حمل و نقل ریلی - خاش» + فیلم
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان