Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه میانگین ضریب اشغال هتل ها کمتر از ۴۰ درصد است، افزود: ۲ هزار هتل و هتل آپارتمان با ۲۰۰ هزار تخت و ۷۵ هزار اتاق در کشور وجود دارد و ۲۴۰ هزار خانه مسافر هم شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور عصر(۲۰دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل پردیسان برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه هتلداران تنها تشکل رسمی هتلداران کشور است که تمامی استانها به علاوه کیش و قشم از اعضای آن هستند، گفت:سیاست اصلی جامعه هتلداران رفع مشکلات و دفاع از منافع صنفی تمامی هتلداران است که در این زمینه خدمات بی شماری را در سطح ملی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه کمک به مدیران هتل ها در جهت ارتقاء کیفیت خدمات یکی دیگر از سیاست های جامعه هتلداران است، اظهارداشت:برای رسیدن به ارتقاء کیفیت خدمات باید هتل های فرسوده بازسازی شود و استانداردهای لازم هم در آنها گنجانده گردد، سطح اطلاعات کارکنان هتل ها افزایش داده شود و بر اساس نیازهای هتل ها دوره های ضمن خدمت برای کارکنان و بخش های مختلف برگزار گردد.

 

حمزه زاده تعامل با سازمان ها، موسسات و دستگاههای مرتبط با گردشگری را از دیگر سیاست ها جامعه هتلداران دانست و ادامه داد:در حال حاضر تحت عنوان جامعه هتلداران ارتباط خوبی را با نمایندگان مجلس به خصوص اعضای فراکسیون گردشگری که بیش از ۱۰۰ نماینده عض آن هستند داریم و بسیاری از مسائلی را که نیاز به حمایت قانون دارد را از طریق فراکسیون گردشگری دنبال می کنیم.

 

رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه به دنیال تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس و اصلاح ساختار سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری هستیم چرا که ساختار فعلی پاسخگوی نیاز گردشگری نیست، افزود:تعامل با تشکل ها و فدراسیون های مربوط به هتلداری سایر کشورها در زمینه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم در زمینه های آموزشی، تجهیزات و استفاده از دانش و تکنولوژی استفاده کنیم.

 

دبیر مجمع هماهنگی تشکل های گردشگری کشور با بیان اینکه متایفانه در ۲ سال گذشته با کاهش ضریب اشغال هتل ها مواجه بودیم، گفت:میانگین ضریب اشغال هتل های کشور کمتر از ۴۰ درصد است که وضعیت اقتصادی، توسعه و رونق اقامتگاههای غیر معتبر و غیر رسمی(مهمانسراهای دولتی، خانه های مسافر) از دلایل این کاهش می باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه تعامل استانها با یکدیگر می تواند به افزایزش اشغال هتل ها کمک نماید، اظهار داشت:شرکت هتل ها در نمایشگاههای جهانگردی، استفاده از شبکه های مجازی در جهت معرفی امکانات هتل ها ا جمله مواردی است که برای افزایش ضریب اشغال هتل ها در نظر گرفته شده است.

 

رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد:یکی از سیاست های جامعه هتلداران کشور توسعه توریست درمانی است که در این زمینه برخی از هتل ها تجهیز شده اند و بیشترین گردشگر سلامت را از عراق و کشورها همسایه داریم که در این زمینه رشد خوبی داشته ایم البته توسعه گردشگری سلامت یه بسته کامل است که افراد مختلف در آن دخیل هستند.

 

حمزه زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ۲ هزار هتل با ۲۰ هزار تخت و ۷۵ هزار اتاق و حدود ۲۴ هزار خانه مسافر داریم که ۷ هزار از این خانه مسافرها فقط در مشهد هستند، بیان کرد: توسعه بی رویه ساخت و ساز هتل ها معضلی است که باعث تعطیلی بسیاری از هتل ها شده، لازمه توسعه هتل ها مطالعات نیازسنجی است اما متاسفانه در این حوزه تا کنون مطالعاتی صورت نگرفته که این مسئله هم در مقاصد گردشگری از عوامل تعطیلی برخی از هتل ها می باشد.

 

دبیر مجمع هماهنگی تشکل های گردشگری کشور گفت: در سال گذشته ۶۰ شرکت مطرح جهان در کشور حضور داشتند و با مذاکراتی که با آنها داشتیم عمدتا دنبال توسعه برند خود بودند تا سرمایه گذاری و هتل هایی که سرمایه گذران خارجی در کشور ایجاد کرده اند حدود ۱۰ هتل بوده البته معتقدیم حضور برندهای مطرح هتل در کشور خوب است اما مشروط به آنکه منجر به افزایش کیفیت خدمات، افزایش درآمد و همچنین افزایش ضریب اشغال هتل ها شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۳۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید