Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در استان هیچ موردی از وجود آنفلونزای فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، کامیار داهیم در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان که امروز در محل استانداری ترتیب یافت، افزود: خوشبختانه تاکنون در استان هیچ موردی از وجود آنفلونزای فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است و اگر هم احیانا فردی به این ویروس آلوده شود، دارو و واکسن کنترل بیماری در استان تهیه شده و آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داهیم از وجود بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در برخی محیط های روستایی در استان خبر داد و گفت: برخی از کانون های روستایی و طیور بومی روستایی در استان در اثر جابجایی و انتقال مرغ های غیربومی به آنفلونزای فوق حاد پرندگان آلوده شده بودند که در اسرع وقت شناسایی و معدوم شدند.

وی ادامه داد: در مرغداری های صنعتی استان تاکنون موردی از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده و گزارش نشده است.

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: برای پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، پایش مستمر منابع آبی شامل تالاب ها، دریاچه پشت سدها و رودخانه ها صورت می گیرد و تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان بر اثر این نوع بیماری در تالاب ها و سایر منابع آبی استان گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، در سطح استان و همچنین کشور، شکار ممنوع است.

آراسته به موضوع قاچاق پرندگان از نقاط دیگر به استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه  در موضوع قاچاق پرندگان به استان ممکن است این پرندگان دچار بیماری آنلونزای فوق حاد باشند که باید در این زمینه نیز نظارت و برخوردهای لازم با متخلفین صورت گیرد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • جوجه یک روزه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا