Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب گفت: دوم تا چهارم اسفند ماه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب در زنجان برگزار می‌شود. ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله قمری‌نژاد امروز در نشست خبری هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب اظهار داشت: برنامه جهان در شب برای آشنایی عموم جامعه با آسمان شب و به تصویر کشیدن جاذبه‌ها، زیبایی‌ها و شگفتی‌های مختلف آسمان شب با حضور بهترین عکاسان ایران و جهان اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گاهی از زمین و گاهی از آسمان غافل می‌شویم بیان کرد: در تصاویر عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زمین را با زیبایی‌های آسمان تلفیق می‌کنیم.

دبیر کارگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب با اشاره به اینکه آلودگی‌های صنعتی امکان لذت بردن از شگفتی‌های آسمان را از نسل امروز ربوده است ابراز کرد: بیشتر کشورهای بزرگ با این معضل روبه‌رو هستند و از دیدن آیمان پر رمز و راز بی‌بهره ماندند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های جهان در شب و جشنواره ""TWAN ابتدا در سال 2009 رقم خورد عنوان کرد: هدف این پروژه به تصویر کشیدن زیبایی‌های آسمان بدون مرزبندی بود.

قمری‌نژاد افزود: چندین مرکز علمی این پروژه را یاری می‌کنند و این پروژه در بسیاری از کشورهای جهان فعال است و از آنجایی که در خاور میانه تنها ایران در این پروژه فعال است باید آموزش‌ها و نمایشگاه‌ها را به کل خاورمیانه توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد عکاسان در جشنواره "TWAN" افزایش 100 درصدی یافته است بیان کرد: آثار عکاسان ایرانی در بهترین مجلات نجومی دیده می‌شود.

دبیر کارگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب زمان عکاسی نجومی در زنجان را دوم تا چهارم اسفند ماه اعلام کرد و افزود: 100 نفر از کشورهای خارجی در این برنامه حضور می‌یابند و مهمانان ویژه از کشورهای آلمان، چین، آمریکا و ترکیه به این برنامه دعوت شدند.

وی تصریح کرد: این برنامه در سه بخش شامل "عمق آسمان" مربوط به عکاسی‌های تلسکوپی، "آسمان شب" برای ثبت تصاویر از آسمان و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و "بخش جنبی جشنواره عکاسی طبیعت، جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی" در هنگام شفق و فلق خورشید برگزار می‌شود.

قمری‌نژاد به برپایی نمایشگاه عکس‌های نجومی و آسمان شب اشاره کرد و گفت: تلاش داریم کودکان و نوجوانان بیشترین بازدیدکنندگان این جشنواره باشند.

وی ترویج فرهنگ گردشگری و شناسایی میراث فرهنگی را از دیگر مزایای این رویداد عکاسی خواند و گفت: سال آینده جشنواره عکس نجومی به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران از انهدام باند حفاران غیرمجاز در دره شهدای ارومیه و در حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد خبر داد و گفت:  پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

بهروز محبی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.

وی گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جستجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجار‌های بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد