Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازرگانی - ایسنا نوشت:معاون مدیرکل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی می‌گوید قرارداد اعتباری 5 میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا امضاء شده است که پروژه‌هایی با اولویت ایجاد اشتغال می‌توانند از این خط اعتباری استفاده کنند.

خرمی با اعلام این خبر که عصر امروز یک قرارداد خط اعتباری 5 میلیارد یورویی میان ایران و ایتالیا به امضاء رسید گفت: در ملاقات امروز بعدازظهر محمد خزائی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری با وزیر اقتصاد ایتالیا این قرارداد به امضاء رسیده است و این قرارداد مسیر تعاملات اقتصادی دو کشور را توسعه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جزئیات آن گفت: این خط اعتباری در تمامی پروژه‌های کشور قابل استفاده هستند و پروژه‌هایی که نیاز ارزی دارند یعنی می‌خواهند از خارج از کشور خرید کالا و تجهیزات انجام دهند، می‌توانند برای استفاده از این خط اعتباری اقدام کنند. البته این کالاها باید در خدمت کشور باشد و اشتغال ایجاد کند. لذا وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف با توجه به قوانین و مقررات مختلف کشور از جمله قانون برنامه و بودجه می‌توانند برای استفاده از این خط اعتباری اقدام کنند. بدیهی است که این 5 میلیارد یورو به ارقام مختلفی می‌شکند تا پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: دولت مصر است که حتما بخشی از منابع این خط اعتباری در اختیار پیمانکاران و صنعتگران ایرانی قرار گیرد که اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند تا ان‌شاءالله نیاز کشور برطرف شود.

او همچنین توضیح داد: طرف ایتالیایی در مورد اینکه کدام بخش از این خط اعتباری استفاده کنند، محدودیت ندارد و تصمیم‌گیری با طرف ایرانی است.

 

35224

کلید واژه‌ها : بانک خصوصی - بانک مرکزی - ایران و ایتالیا - ایتالیا -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!