Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد با مشارکت حزب‌الله در دولت این کشور مخالفتی نمی‌کند. وی همچنین بر ضرورت دور ماندن لبنان از رویارویی میان ایران و عربستان سعودی تأکید کرد.

حریری، در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» که روز گذشته منتشر شد، گفت: «حزب‌الله یکی از اعضای دولت است و این دولت فراگیر، تمامی احزاب سیاسی را وارد پیکره خود کرده است و همین امر ثبات سیاسی در لبنان را موجب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هدف اساسی من حفظ ثبات سیاسی جهت اتحاد در کشور است».

سعد حریری، در موقعیتی متناقض با اظهارات مطرح‌شده خود از عربستان سعودی، بر ضرورت متمرکز شدن لبنان به منافع امنیتی ملی خود آن هم بدون مداخله هر طرف خارجی تأکید کرد. نخست‌وزیر لبنان گفت: «غیر ممکن است که مداخله از سوی هر طرف خارجی در امور سیاسی لبنان را برتابیم». وی افزود: روابط ما با ایران یا هر کشور دیگر منطقه بایستی به بهترین شکل ممکن باشد. ولی ضرورت دارد که (این روابط) در راستای منافع ملی لبنان باشد.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، حریری تصریح کرد، دور ماندن از اختلافات طایفه‌ای در خاورمیانه و تضمین امنیت داخلی این امکان را به دولت لبنان می‌دهد سطح رشد اقتصادی خود را سالیانه بین 4 تا 6 درصد ارتقا دهد. به گفته حریری، سطح رشد اقتصادی لبنان در حال حاضر یک تا 2 درصد است.

سعد حریری در این مصاحبه، از سخن گفتن درباره جزئیات سفرش به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در اوایل ماه نوامبر گذشته، که در طی آن سفر تحت فشار مقام‌های سعودی استعفای خود از سمت نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرده بود، خودداری و تنها به گفتن این مطلب اکتفا کرد که «عربستان سعودی هرگز در امور سیاسی لبنان به صورت مستقیم مداخله نمی‌کند!». وی همچنین ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی آماده کمک اقتصادی به لبنان باشد.

نخست‌وزیر لبنان هرگونه طرح و برنامه ویژه برای رویارویی با حزب‌الله را رد کرد و مدعی شد که حزب‌الله تلاش می‌کند ایران را از اختلافات با عربستان سعودی دور کند.

 

انتهای پیام/

اظهارات حریری درباره حزب‌الله و روابط لبنان با ایران در گفتگو با روزنامه آمریکایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی