Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی کلان منطقه 6 آمایشی کشور، در نشست این کلان منطقه که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد با اشاره به سخنان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی برادامه‌ طرح تحول و نوآوری و بسته‌های طراحی شده در آن گفت: لازمه موفقیت این طرح علاوه بر تخصیص اعتبارات و فراهم آوردن بستر مناسب برای تک‌تک بسته‌ها این است که طرح تحول نوآوری در آموزش، به گفتمان غالب در دانشگاه‌ها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح این خبر گفت: واحدهای آموزش، درمان، پژوهش و سایر حوزه‌های دانشگاه در هم تنیده است و رشد، پیشرفت یا نابسامانی و ضعف هریک بر روی حیطه‌های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

دکتر قزلباش افزود: برای اینکه برنامه تحول آموزش به گفتمان غالب در دانشگاه تبدیل بشود باید ابتدا گفتمان غالب در ارکان عالی تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها از جمله هیئت‌های امناء، شورای دانشگاه و هیئت رئیسه گردد وراهکار آن ایجاد مطالبه جدی و پاسخگویی قوی به آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تخصیص 1درصد درآمد اختصاصی دانشگاه به تحول و نوآوری آموزش خبرداد و گفت: در دانشگاه زنجان، ستاد دانشگاهی برنامه تحول و نوآوری آموزش تشکیل شده است و همه معاونت‌ها به طور مستقیم با موضوع درگیر شده‌اند؛ اما این آغاز کار است و استمرار آن نیازمند تدابیر جدی می‌باشد.

به گزارش روابط عومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی در ادامه به اهمیت بسته توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی پرداخت و افزود: این بسته یک مطالبه جدی و یک ضرورت است و به همین علت، سند توسعه علمی کلان منطقه6 در اسفند 95 با مشارکت دانشکده‌های منطقه تدوین و به وزارت متبوع ارسال شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی کارشناس در حوزه‌های آموزش، انتظار می‌رود در توسعه رشته‌ها به سند مذکور استناد بشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مغفول ماندن آموزش پایه در علوم پزشکی، بر لزوم توجه به نیروهایی که خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاهها ارائه می‌دهند شد.

204

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان قزلباش نهادینه سازی گفتمان ضرورت آموزش علوم پزشکی بسته‌های تحول و نوآوری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها