Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@08:50:48 GMT

رئیس سابق ستاد کل ارتش مصر رقیب سیسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۴۹۵۳

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، سامی بلح، دبیرکل حزب دموکراتیک "مصر عربی" با اشاره به مشارکت سامی عنان، رئیس سابق ستاد کل ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری آتی در مارس گفت: هیات عالی حزب "مصر عربی" و تمامی رهبران حزب تصمیم گرفتند عنان در این انتخابات نامزد شود و این امر را به عنان اطلاع داده‌اند و قطعا هیچ مشکل یا اعتراضی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شوند که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور کنونی مصر نیز برای دور دوم در انتخابات آتی نامزد شود و پیروز انتخابات باشد.

هیات ملی انتخابات مصر روز دوشنبه اعلام کرده بود، انتخابات ریاست جمهوری طی سه روز از ۲۶ تا ۲۸ مارس در داخل کشور برگزار خواهد شد.

هیات مذکور از ۲۰ ژانویه به مدت ۱۰ روز درخواست‌ها برای نامزدی در انتخابات را دریافت می‌کند و لیست نهایی کاندیداها در تاریخ ۲۰ فوریه اعلام خواهد شد.

سخنگوی حزب دموکراتیک "مصر عربی" اعلام کرد، از روز شنبه تماس‌ها با اعضا و رهبران حزب در استان‌های مختلف برای آغاز جمع‌آوری امضاهای مورد نیاز برای کاندیداتوری عنان آغاز شد.

طبق قوانین انتخابات ریاست جمهوری در مصر، کسانی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند، باید تایید دستکم ۲۰ نماینده پارلمان یا امضای دستکم ۲۵ هزار شهروند مصری دارای حق رای را در دستکم ۱۵ استان به دست آورند.

رجب هلال حمیده، نماینده پارلمان مصر و از رهبران حزب دموکراتیک "مصر عربی" گفت: کنفرانسی مطبوعاتی در روزهای آتی برای اعلام تمامی جزئیات مربوط به کاندیداتوری عنان برگزار خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»