Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین,حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ازبصیرت و حضور پرشور آحاد مردم  و از زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی ، سپاه پاسداران ، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج)  که در ایام فتنه گری آشوبگران به میدان آمدند و امنیت استان را حفظ کردند، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در تامین امنیت و مقابله با اغتشاشات اخیر در استان قزوین شاهد بودیم که همه باهم و باهمدلی و وحدت توانستیم آتش فتنه ها را خاموش کنیم و بار دیگر قدرت و اقتدار مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور طنین انداز شد.

نماینده ولی فقیه دراستان اذعان کرد: همه موفقیت هایی که در طول تاریخ انقلاب داریم، مرهون و مدیون پیروی از فرمایشات رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: باز هم جا دارد که گوش به فرمان رهبری باشیم و امروز که ایشان بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند، بدانیم که تنها راه چاره برای نجات کشور، اقتصاد مقاومتی و توجه به این عرصه مهم است.

 وی اضافه کرد: استان قزوین، استانی صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی است و با این همه ظرفیت از مسئولان می خواهیم تا فرصت های اشتغال را در استان فعال کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: نیروی کار و بستر ایجاد اشتغال در استان قزوین بسیار وجود دارد و با یک مدیریت  مدبرانه و دلسوزانه باید بستر های کار فارغ التحصیلان را فراهم آورد .

وی خاطرنشان کرد: اگر اشتغال ایجاد شود، مشکلات گرانی و وابستگی های به اجانب حل خواهند شد و دیگر شاهد سوء استفاده ها نخواهیم بود.

خطیب جمعه قزوین به مشکلات مفاسد اقتصادی نیز اشاره و با بیان اینکه تعداد مفسدان اندک است، تأکید کرد: ما قدردان مدیران پاک دست، زحمت کش و دلسوزی که اکثریت قاطبه مدیران ما را تشکیل می دهند، هستیم اما هم مدیران و هم مردم باید قیام کنیم تا با تعداد اندک مفسدان زمین خوار و کارخانه خوار که کارخانه ها را با تعداد زیادی کارگر به نابودی می کشانند و به خاطر مطامع دنیایی کارخانه را در شرایط نامطلوب قرار می دهند مبارزه کنیم.

وی اذعان کرد: مفسدان باید از جغرافیای مدیریتی جامعه ما کنار گذاشته شوند تا مدیریت با نشاط هر چه بیشتر فعال باشد.

وی  ابراز کرد: مطالبه دیگر ما از مدیران استانی این است که مدیریت آب را جدی بگیرند؛ البته مساله کمبود آب موضوعی است که همه باید آن را خطرناک و بحرانی تلقی کنیم.

وی افزود: در سال جاری و در دراز مدت با کاهش ۵۷ درصدی بارندگی روبرو بودیم و نسبت به کوتاه مدت ۳۷ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت صرفه جویی اذعان کرد: مدیران ما باید برای مصرف بهینه از آب شرب و مدرن کردن آبیاری در کشاورزی اقدام اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه دشت قزوین با دوخطر جدی روبرو است، تصریح کرد: کویری شدن و درپی آن افزایش ریزگردها علاوه بر استان قزوین به استان های همجوار نیز آسیب خواهد رساند .

امام جمعه قزوین ادامه داد: کل دشت قزوین در حال فرونشست است و این خطر جدی برای استان ماست و عوارض بسیار جدی محیط زیستی برای شهروندان به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام عنوان کرد: ایران اسلامی چهارسال خسارت زیادی با عنوان برجام متحمل شد و امروز همه مردم و حتی دولتمردان نیز معترف هستند که نباید به امریکا اعتماد می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت تاریخی فرار شاه در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ گفت: شاه ملعون در دوستی با امریکا و اسراییل پیشتاز بود اما در نهایت سرنگون شد و این درس بزرگی است برای همه ما که هرکسی این مسیر را تکرار کند پایانش همان سرانجام محمدرضای پهلوی می شود.

وی با اشاره به شرایط سخت رهبر مقاومت اسلامی در نیجریه بیان کرد: شیخ زکزاکی هم اکنون در شرایط سخت بیماری به سر می برد و حاکمیت شیطانی این کشور از درمان این شخصیت برجسته ممانعت می کند، از خدای متعال درخواست داریم که به این عالم بزرگوار شفای عاجل و ملت مسلمان آفریقا را بر ستمگران به پیروزی برساند.

آیت الله عابدینی با اشاره به مناسبت ایام شهادت فداییان اسلام عنوان کرد: شهیدان نواب صفوی، واحدی، ذوالقدر و طهماسبی از عزیزانی بودند که زمینه ها و بسترها را برای وقوع انقلاب اسلامی در دوران ظلم و خفقان فراهم آوردند؛ خداوند همه شهیدان را سر سفره انبیای الهی قرار دهد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت