Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@23:40:30 GMT

گران‌ترین تورنمنت فوتبال تاریخ

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۷۵۱۳

گران‌ترین تورنمنت فوتبال تاریخ

تحلیلگران مالی بسیاری معتقدند که اقتصاد روسیه به احتمال بسیار زیاد از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ هیچ منفعتی کسب نخواهد کرد و حتی ممکن است هزینه‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر نیز تامین نشود. این مسابقات با حضور ۳۲ تیم و در ۱۱شهر مختلف این کشور برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود، هزاران نفر از هواداران این ورزش از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از مسکوتایمز، پیش‌بینی می‌شود که تا زمان برگزاری مسابقات، این کشور ۲/ ۱۳میلیارد دلار برای میزبانی مسابقات هزینه کند که این رقم، جام جهانی ۲۰۱۸ را به گران‌ترین تورنمنت تاریخ فوتبال تبدیل خواهد کرد. این درحالی است که در برنامه‌ای که سال ۲۰۰۸ و پس از معرفی روسیه به‌عنوان میزبان مسابقات ۲۰۱۸ منتشر شد، پیش‌بینی شده بود که حدود ۱۱ میلیارد دلار هزینه صرف آماده‌سازی‌های لازم شود. به این نحو که دولت این کشور ۷/ ۶ میلیارد دلار به این امر اختصاص دهد.

همچنین دولت‌های محلی نیز مجموعا ۵/ ۱ میلیارد دلار از از هزینه‌ها را بپردازند و چیزی حدود ۴/ ۳ میلیارد دلار نیز توسط شرکت‌های خصوصی و دولتی تامین شود. این در حالی است که تا همین جای کار نیز جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ حدود ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر از برآوردهای اولیه هزینه دربر داشته است. در دستور جدیدی که دیمیتری مدودف امضا کرده است، دلیل پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار توضیح داده نشده است. کارشناسان نسبت به تاثیر اینگونه هزینه‌ها بر سطح عمومی قیمت‌ها هشدار داده‌اند.

یکی از مواردی که مسوولان این کشور روی آن حساب باز کرده‌اند، آثار مثبتی است که هجوم گردشگران خارجی به این کشور به وجود می‌آورد و در حاشیه مسابقات، شغل‌های موقت بسیاری را ایجاد می‌کند که در شهرهای محل برگزاری باعث رونق خواهد شد. شوک مثبتی که امیدوارند تا مدت‌ها بعد بتوانند از نتایج آن بهره ببرند. اما واقعیت این است که اکثر قریب به اتفاق فرصت‌های اقتصادی جدید به وجود آمده و مزایای اقتصادی آن به محض شنیده شدن سوت پایان مسابقه فینال از بین خواهد رفت و این کشور به سرعت به شرایط معمول خود باز خواهد گشت.

سرگئی دروبیشوسکی، تحلیلگر اقتصادی معتقد است که بر اساس محاسبات تخمینی، پیش‌بینی می‌شود GDP این کشور در حد فاصل آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸، چیزی معادل ۲/ ۰ درصد، بیشتر افزایش یابد. به اعتقاد او هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز فروش محصولات دستی و سوغاتی فروش‌ها، برنده اصلی این رقابت روسی خواهند بود.

افزایش تقاضایی که به واسطه هجوم گردشگران به وقوع خواهد پیوست بی‌شک منجر به افزایش قیمت محصولات و خدمات آنها خواهد شد، بدون اینکه هزینه خاصی برای آن انجام داده باشند. دروبیشوسکی همچنین به محاسباتی اشاره می‌کند که بر اساس آن پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ میلیارد دلار توسط علاقه‌مندان به فوتبال و هواداران تیم‌ها به اقتصاد روسیه وارد شود. با این وجود همه اقتصاددانان روسی دیدگاه واحدی ندارند. کولیکوف به شدت معتقد است که برگزاری این مسابقات هیچ منفعت اقتصادی برای روسیه نخواهد داشت و بر نرخ رشد اقتصادی این کشور بی‌تاثیر خواهد بود و توهم رشد در سایه برگزاری این مسابقات ناشی از خطاهای آماری در محاسبات است.

با این وجود یکی از اصلی‌ترین اهداف روسیه از برگزاری مسابقات، رونق در صنعت گردشگری این کشور است. شاید به همین خاطر هم باشد که در کشوری با بوروکراسی بسیار، بخش‌های مختلف گردشگری به یکی از چابک‌ترین بخش‌ها در اطلاع‌رسانی و بهبود کیفیت و آموزش تبدیل شده‌اند.

بر اساس نرخ‌های اعلام شده کمیته گردشگری سن‌پترزبورگ، نیژنی نوگراد گران‌ترین شهر میزبان در میان ۱۱ شهر دیگر خواهد بود. در طی مرحله گروهی، این شهر از تیم‌های آرژانتین، کرواسی، سوئد، کاستاریکا، سوئیس، کره جنوبی و انگلستان و پاناما میزبانی خواهد کرد.

بر اساس اعلام کمیته گردشگری سن‌پترزبورگ، یک شب اقامت در وولگاگراد، شهری که که تا مرحله یک چهارم نهایی میزبان تیم‌های مختلف خواهد بود، حدود ۶۳ دلار هزینه خواهد داشت. مسکو نیز دومین شهر گران قیمت در طول مسابقات خواهد بود. بر اساس رده‌بندی کمیته گردشگری، هرشب اقامت در پایتخت روسیه به‌صورت میانگین ۵۸ دلار هزینه خواهد داشت.

این میزان برای کلینگراد، سومین شهر در این رده‌بندی، ۴۹ دلار خواهد بود و میانگین سایر شهرها ۲۶ دلار برای هر شب اعلام شده است. هرچند تمامی نرخ‌های اعلام شده حکایت از قیمت‌هایی زیر ۱۰۰ دلار برای هر شب دارد اما کمیته گردشگری سن‌پترزبورگ پیش‌بینی کرده است که در طول برگزاری مسابقات، هتلداران و صاحبان خانه‌های اجاره‌ای، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بر قیمت‌های خود خواهند افزود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در خصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی‌پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در تاریخ ۰۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در ورزشگاه غدیر اهواز با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظربه اینکه بر اساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی‌پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد ۳ مسابقه در ورزشگاه تختی و ۸ مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر موید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی‌پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار قراردادی ورزشگاه اخیرالذکر می‌باشد.

از طرفی با توجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی‌پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیأت فوتبال استان، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تأیید و امضا حاضرین در جلسه از جمله مدیران دو تیم، ناظر بازی، نماینده نیروی انتظامی و نماینده هیأت فوتبال استان خوزستان رسیده ولی علی رغم حضور بازیکنان دو تیم، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با وجود اعطای مدت زمانی حدود ۲ ساعت و تلاش‌های صورت گرفته مسابقه برگزار نگردیده است با توجه به گزارش مقامات رسمی بازی، لوایح دفاعیه ابرازی از سوی دو باشگاه و اظهارات نمایندگان آنها و همچنین اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در جلسه مورخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می‌شود در نتیجه با توجه به بند ۵ ماده ۱۴ آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب ۱۳۹۸ و همچنین مفهوم مخالف از ماده ۶۲ مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر می‌گردد.

همچنین با توجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در خصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی‌پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر، مسابقات باقیمانده که تیم اخیرالذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

همچنین رفتار باشگاه خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی درب این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی‌پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد ۵۱ و ۱۱۷ مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد. رأی صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد

کد خبر 6091493

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟