Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:54:55 GMT

عملیات اجرایی زمین اختصاصی کریکت اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۶۹۱۶۹

عملیات اجرایی زمین اختصاصی کریکت اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی احداث زمین اختصاصی رشته کریکت در مجموعه ورزشی نقش جهان خبر داد.

محمدرضا غزنوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عملیات عمرانی انجام شده بر روی این زمین را شامل تسطیح، نقشه برداری، گود برداری، زیرسازی و بتون ریزی عنوان کرد.
به گفته وی این زمین ابعاد 200 در 200 متر دارد و تاکنون حدود 20 میلیون تومان از طرف هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان برای احداث آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است پس از ارائه گزارش های فنی از آغاز عملیات اجرایی این مجموعه به فدراسیون جهانی کریکت، بخشی از هزینه های عملیات تکمیلی آن شامل کاشت چمن، سالن، رختکن، سرویس بهداشتی و سکوی تماشاچیان توسط فدراسیون جهانی تامین شود.
زمین اختصاصی کریکت اصفهان مهر پارسال در جریان سفر سیدمحبوب علی شاه عضو بلند پایه فدراسیون جهانی این رشته به ایران از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان قرار گرفت.
وی که به منظور بازدید از زمین های کریکت در ایران و بررسی راه های گسترش این ورزش در کشور و تعامل بیشتر با فدراسیون به ایران آمده بود، در نشست با مسئولان رشته کریکت استان اصفهان گفت: زمین های کریکت موجود در ایران از لحاظ وسعت و موقعیت شرایط خوبی دارد، منتهی برای زیرسازی و استانداردسازی آنها باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.
این مدرس و محقق بین المللی کریکت در باره زمین کریکت اصفهان نیز گفت: این زمین می تواند در حد استانداردهای جهانی ساخته و حتی این شهر بعنوان آکادمی تخصصی کریکت در ایران مطرح شود.
کریکت در بیش از100 کشور جهان بازی می شود و یکی از محبوبترین رشته ها در کشورهای هند، بنگلادش، نپال، افغانستان، پاکستان، امارات عربی متحده، سریلانکا، استرالیا، انگلستان و نیوزلند است.
این رشته بطور گروهی در زمین چمن دایره ای یا بیضی با شعاع میانگین 75 متر، میان دو تیم 11 نفره بازی می شود.
در مرکز زمین کریکت، یک محوطه خاکی متراکم شده به طول 20.12 متر وجود دارد.
توپ کریکت دارای محیطی حدود 22.4 تا 22.9 سانتیمتر است و 155.9 تا 163 گرم وزن دارد و سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پیچیده شده در نخ پُر شده است.
چوبی که با آن به توپ ضربه می زنندبت نام دارد و بیشترین طول آن 96.5 سانتیمتر و عرض آن در پهن ترین بخش 10.8 سانتیمتر و وزن آن از 1 تا 1.4 کیلوگرم است.
این رشته در ایران از زیر مجموعه های فدراسیون انجمن های ورزشی است.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۶۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس

ظهر امروز با حضور معاون قوه قضائیه، استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه ۱۳۴۰ واحدی شهرک داتیک در شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ظهر امروز طی آیینی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان، عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی داتیک برگزار شد. 

این شهرک در زمینی به مساحت 27 هکتار در قالب 1340 واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و برای کارکنان دادگستری با زمان بندی 2 ساله احداث خواهد شد. 

این شهرک در چند بلوک و هر بلوک در تراکم چهار طبقه و واحدهای 138 متری احداث می‌شود، برای ساخت این شهرک 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی صورت خواهد گرفت. 

در شهرک داتیک یک هکتار سرانه آموزشی برای احداث مدارس متوسطه و مهد کودک دیده شده و همچنین سرانه برای ساخت فضای سبز، فضای مذهبی، پارکینگ و مشاعات نیز دیده شده است. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!