Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:19:35 GMT

شکست آمریکا و پیروزی حامیان صلح در جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۳۰۶۶

شکست آمریکا و پیروزی حامیان صلح در جهان

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های گروهی پاکستان با بازتاب گسترده بیانیه دولت آمریکا درباره برجام، از این رویداد به عنوان شکست آمریکا و پیروزی حامیان صلح در جهان یاد کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا «دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون دو بارتعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده است، روز گذشته - حمعه - بار دیگر به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ مدعی است که برای آخرین بار تعلیق تحریم ها و تایید برجام را امضا کرده و در صورتی که اصلاحات مدنظر او در خصوص بند غروب، تشدید نظارت ها و الحاق مسائل موشکی به برجام لحاظ نشود، از این توافق خارج می شود.
همچنین وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با این تصمیم ترامپ، در اقدامی ناعادلانه و خصومت آمیز 14 فرد و نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر و برنامه موشکی به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.
تعلیق دوباره تحریم های ایران از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مطبوعات و رسانه های پاکستان نیز بازتاب وسیعی داشت.
روزنامه ها و رسانه های پاکستان در اخبار و گزارش های خود با اشاره به اکراه و اجبار دونالد ترامپ برای تایید برجام، تعلیق دوباره تحریم های ایران را نشانه پیروزی حامیان صلح در جهان دانستند .
روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان 'داون' در تیتری درشت ضمن اعلام تعلیق دوباره تحریم های ایران در معاهده برجام از سوی ترامپ آورده است: رئیس جمهوری آمریکا به رغم میل خود معاهده هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و قدرتهای برتر جهان که در سال 2015 میلادی به امضا رسیده بود را تایید کرد و این در حالی صورت گرفت که وی همچنان بر لغو برجام تاکید می کند.
این روزنامه با تبیین اهمیت برجام و اینکه این معاهده تاکنون توانسته است امنیت و ثبات را در منطقه به ارمغان بیاورد نوشت : برجام پس از سال ها مذاکرات سخت و فشرده بین ایران و کتشورهای غرب حاصل شد به نحوی که این معاهده توانست فصل جدید ی از روابط بین ایران و غرب را باز کند.
روزنامه داون در ادامه نوشت: در صورتی که سازمان آژانس بین المللی اتمی صحت همکاری ایران درباره معاهده اتمی را تایید کند، دونالد ترامپ در اواسط ماه 'می' - اواخر اردیبهشت ماه سال 97 - یکبار دیگر مجبور خواهد شد تا این معاهده را تایید کند.
روزنامه انگلیسی 'اکسپرس تریبیون ' پاکستان نیز با اشاره به سنگ اندازی های دونالد ترامپ در مسیر برجام با تیتری نوشت : ترامپ برجام را تایید کرد اما خواهان اضافه کردن بندهایی به برجام ظرف 120 روز آینده شد.
این روزنامه با اشاره به مخالفت های شدید دونالد ترامپ با برجام نوشت: ترامپ قبل از تمدید برجام با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، مایک مستر مشاور امنیت ملی و دیگر مسئولان بلند پایه دولتی و امنیتی این کشور درباره آینده برجام به تبادل نظر پرداخت.
تارنمای خبری 'رادیو پاکستان' نیز اعلام کرد: دونالد ترامپ پس از تمدید برجام گفت این آخرین باری است که این معاهده را تایید می کند .
وی از مشاوران و مقامات آمریکایی خواست راهی برای فرار از برجام و اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران بیابند.
روزنامه 'پاکستان تودی' نیز به حمایت اتحادیه اروپا از برجام و مخالف دونالد ترامپ از این معاهده بین المللی اشاره کرد و نوشت: ترامپ ناخواسته مجبور شد معاهده هسته ای با جمهوری اسلامی ایران را تایید کند.
این روزنامه نوشت:این دومین باری است که ترامپ برجام را تایید می کند.
روزنامه 'دیلی تایمز' پاکستان نیز در این خصوص نوشت: ترامپ پیش از امضای برجام برای اخرین بار با مشاورانش برای گریز از این معاهده بین المللی به مشورت پرداخت اما به نتیجه ای نرسید.
شبکه خبری 'جیو' پاکستان نیز با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر مفاد برجام اعلام کرد : ترامپ تا کنون تلاش بسیاری برای لغو برجام انجام داده است اما تا کنون ناموفق بوده است.
شبکه 'سماء' نیز پایبندی آمریکا به برجام را با نگاه خوشبینانه خواند و آن را پیشرفت خوب برای تامین امنیت در منطقه عنوان کرد.
شبکه خبری 'دنیا' نیز با اعلام رضایت کشورهای اروپایی از برجام نوشت:رئیس جمهوری آمریکا یکبار دیگر برجام را تایید کرد.
شبکه ' ای - تک ' نیز در خبری در این خصوص اعلام کرد:هر چند ترامپ مخالف برجام است، تایید این معاهده از سوی ترامپ، خبری خوب برای صلح دوستان در جهان است.
آساق**6125*1144*سیدبهادر حسینی
* انتشاردهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با چهار پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک و هلند به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی رسیده بودند، ظهر امروز جمعه ۷ اردیبهشت در ادامه بازی‌های درخشان خود، پیروزی مقتدرانه دیگری را در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ مقابل تیم قدرتمند ایتالیا کسب کرد و توانست راهی جمع چهار تیم برتر شود.
در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم والیبال کشورمان در رقابتی جذاب مقابل ایتالیای نامدار و دارنده سه عنوان قهرمانی دانش‌آموزان اروپا بار دیگر موفق ظاهر شد. 
دانش‌آموزان ایرانی در این بازی در دست اول با حساب ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شده و با پیروزی دو بر صفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.
در پایان این دیدار حسن‌پور سفیر ایران در صربستان و دیگر اعضاء سفارت کشورمان که برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن ویزورا آمده بودند، در حلقه شادی دانش‌آموزان نابغه ایرانی حضور یافته و در کنار آنان جشن صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را برگزار کردند.
گفتنی است تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی فردا شنبه ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف چین تایپه خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی ترکیه