Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بنیاد مسکن اردکان گفت: هزینه هایی که بنیاد مسکن از متقاضیان برای خرید زمین دریافت می کند خرج آماده سازی و جدول بندی و آسفالت می شود و آب و برق و گاز این زمین ها هم بر عهده متولی و اداره برق و گاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا؛ بنیاد مسکن روستای مزرعه نو اردکان با تحویل زمین به متقاضیان بعد از گذشت چند سال هنوز زیرساخت لازم را برای ساخت مسکن آماده نکرده است و متقاضیان به دلیل عدم ساخت و ساز مجبورند قیمتی بیش از قیمت خرید را برای جریمه پرداخت کنند در صورتی که این عدم ساخت وساز به دلیل نبود برق و دیگر امکانات و زیر ساخت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود جدیدی مسئول بنیاد مسکن روستایی در این رابطه گفت: هزینه هایی که بنیاد مسکن از متقاضیان برای خرید زمین دریافت می کند خرج آماده سازی و جدول بندی و آسفالت می شود و آب و برق و گاز این زمین ها هم بر عهده متولی و اداره برق و گاز است و این که این ادارات بودجه دارند یا ندارد، بنده نمیدانم.

وی افزود: ما نمیتوانیم کل زمین ها را جدول بندی و زیرسازی و آماده سازی کنیم که بعد از آن مردم برای ساخت و ساز زمین ها مراجعه کنند چرا که امکانات بعد از مدتی ممکن از آسیب ببینند. بنیاد مسکن زمین ها را تقسیم بندی می کند و طبق آن و همزمان با ساخت و ساز مردم زیر سازی لازم را نیز انجام می دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: زیرسازی لازم برای ساخت و ساز تا کنون انجام شده است و مشکلی وجود ندارد و آب و گاز دارد، تنها مشکل این زمین ها نداشتن برق است که اداره برق برآورد بالایی برای برق کشی این منطقه انجام داده است که حدودا 300 میلیون است و شاید اداره برق بودجه ندارد.

وی درخصوص جریمه هایی که از متقاضیان گرفته می شود تاکید کرد: در قراردادی که اداره بنیاد مسکن با مردم بسته است اعتبار خاصی را برای گرفتن پروانه ساخت برای متقاضیان مشخص می کند، متقاضیان 18 ماه فرصت دارند تا پروانه ساخت مسکن خود را بگیرند، ما توقع ساخت نداریم چرا که وضعیت مردم را می دانیم و شاید هم زمین ها آب و برق نداشته باشند اما گرفتن پروانه ساخت از ملزمات است و باید در این 18 ماه حداقل پروانه ساخت را بگیرند که این پروانه 2 سال زمان دارد و با آن 18 ما عملا مردم 3 سال و نیم وقت دارند تا شروع به کار کنند و ما نیز تسهیلات لازم را می دهیم.

جدیدی ادامه داد: اگر فرد در این 18 ماه موفق به گرفتن پروانه نشد باید برای ساخت مسکن قرارداد را تمدید کند که این پولی که دریافت می شود بابت تمدید قرار داد است. شاید فرد سهل انگاری کرده است و پروانه ساخت نگرفته است و حالا پرداخت این جریمه برایش سخت است.

وی در پاسخ به این که مردم چگونه بدون زیرساخت لازم به ساخت و ساز مشغول شوند عنوان کرد: زمان طولانی بوده است و مردم در این زمان می توانستند به ساخت و ساز بپردازند، میتوانستند با تانکر آب و کشیدن برق از جای دیگر به ساخت و ساز بپردازند. مردم نباید منتظر باشند که همه زیرساخت آماده شود بعد شروع به ساخت وساز کنند، ثانیا که ما توقع ساخت نداریم ما توقع گرفتن پروانه ساخت داریم و پرونده را تکمیل کند. این ها از سهل انگاری خود مردم است چرا که آن زمین ها آب داشته است و گاز داشته است و شروع به ساخت و ساز نکرده اند.

مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این توجیه درستی نیست که مردم بنشینند و بگویند کل شهرک آماده شود بعد ما شروع به ساخت و ساز می کنیم. در خصوص جریمه هم قیمت ها مشخص شده است و هزینه جریمه بر اساس سالی که قرار داد تمدید نشده است محاصبه می شود و هرسال عدم تمدید درصدی را به جریمه اضافه میکند.

وی در پایان گفت: قبول دارم که این مبلغ سنگین است برای مثال 5 سال پیش زمین را 500 هزار تومان گرفته است و حالا برای تمدید این قرار داد مجبور است یک میلوین و نیم پول بدهد و برایش سخت است که پولی بیشتر از زمین بپردازد اما ما اینجا شرایطی چون تقسیط مبالغ تمدید قرارداد را داریم اما این که این مبلغ را اصلا نگیریم، نمی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر اهدا شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
وی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم