Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-گروهی متشکل از بیش از 100 قانونگذار هر دو حزب اصلی آمریکا در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از او خواستند تا در اقدام خود مبنی بر حذف مساله تغییرات آب‌وهوا از راهبرد امنیت ملی دولتش تجدیدنظر کند؛ چراکه این کار نوعی پس‌رفت برای علم و دانش محسوب می‌شود.ماه دسامبر گذشته مشخص شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سند راهبرد امنیت ملی جدید دولتش یکی از موضوعات اصلی این حوزه در دولت باراک اوباما یعنی تغییرات آب‌وهوایی را حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال یک مقام آمریکایی نیز گفته که تغییرات آب‌وهوا از سند راهبرد پنتاگون که اواخر ماه جاری میلادی قرار است منتشر شود نیز حذف خواهد شد.

بیش از ۱۰۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که یک کپی از آن برای رسانه‌ها فرستاده شد گفتند: کوتاهی در به رسمیت شناختن این تهدید به مثابه یک گام به عقب برای این مساله بوده و موجب بی اعتبار ساختن تلاش‌های دست اندرکاران در حوزه مربوط به حقایق علمی این پدیده می‌شود.

این نامه از سوی ۱۰۶ نماینده امضا شده است. این نمایندگان که تعدادشان به حدود یک چهارم کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌رسد گفتند از زبان دانشمندان و رهبران نظامی شنیده‌اند که تغییرات آب‌وهوایی یک تهدید مستقیم برای کشور آمریکا است.

طراح اصلی این نامه جیمز لانگوین، نماینده دموکرات ایالت رود آیلند بوده است.

او سال گذشته میلادی یک لایحه را مطرح کرد که براساس آن در لایحه اصلی سیاست دفاعی آمریکا گفته می‌شود که تغییرات آب‌وهوایی آمریکا را تهدید می‌کند. الیز استفانیک، یک نماینده جمهوری‌خواه نیز این نامه را امضا کرد.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که کشورش را از توافق آب‌وهوایی پاریس بیرون خواهد کشید.

او طی روزهای اخیر در یک تغییر موضع اعلام کرده بود که دولتش ممکن است دوباره به این توافق بازگردد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن امروز -جمعه- سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب غیرموجه معترضان نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می‌کند.

براساس گزارش شبکه المسیره، انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای راهپیمایی مسالمت آمیز تاکید کرده و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مساله فلسطین و رد اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه معترضان مسالمت‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه حاکی از آن است که جنایات نسل کشی اشغالگران در غزه مستلزم یک موضع قاطع بین‌المللی برای توقف آن است و اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده نشان دهنده رد این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله در پایان تاکید کرد که مساله فلسطین یک مساله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند