Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@23:38:52 GMT

اخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۴۱۲۷

اخراج نیم میلیون کارگر خارجی از عربستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، براساس گزارش اخیر سازمان کل تامین اجتماعی عربستان که رونوشتی از آن در اختیار روزنامه «سبق» این کشور قرار گرفته است، شمار کارگران خارجی در بازار کار عربستان از هشت میلیون و 518 هزار تن به هفت میلیون و 959 هزار نفر رسیده است که این میزان کاهش هفت درصدی کارگران غیر سعودی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نرخ بیکاری 12.8 درصد در عربستان موجب شد، مقام های این کشور افزایش استخدام نیروی کار داخلی را در دستور کار قرار دهند به طوری که براساس دستور العمل جدید این کشور، تنها اتباع سعودی می توانند در مشاغلی چون بیمه، مخابرات، راه و ترابری اشتغال داشته باشند.

 

براساس آمار سازمان کل تامین اجتماعی عربستان، در سال گذشته میلادی شمار افراد شاغل سعودی با رشد 6.5 درصدی از یک میلیون و 862 هزار نفر، به یک میلیون و 983 هزار رسیده است.

 

عربستان برای کاهش کسری بودجه خود که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در سال های گذشه روی داد، دست به سلسله اقدامات ریاضت اقتصادی زد که از آن جمله می توان به افزایش هزینه زندگی کارگران خارجی در این کشور اشاره کرد.

 

براساس آمارهای رسمی عربستان، دولت این کشور اعلام کرد از ابتدای سال 2018 از هر کارگر خارجی بسته به تعداد کارگران هر کشور در عربستان بین 300 تا 400 ریال (80 تا 106 دلار) در ماه به عنوان عوارض دریافت می کند.

 

دولت عربستان درآمد ناشی از محل این عوارض را در سال جاری میلادی حدود 28 میلیارد ریال (7.5 میلیارد دلار) پیش بینی کرده است.

 

از سوی دیگر، مقام های سعودی از ابتدای سال میلادی جدید (2018) نرخ سوخت در این کشور را به بهانه کاهش مصرف داخلی فرآورده های سوختی و تضمین استفاده بهتر از منابع طبیعی ملی، به میزان زیادی افزایش دادند به طوری که قیمت بنزین 60 درصد افزایش یافته است.

 

به این ترتیب افزایش قیمت حمل و نقل و قبوض مصرفی خانوارها در عربستان، هزینه زندگی در این کشور را افزایش داد.

 

شورای هماهنگی برق عربستان نیز در این باره اعلام کرد که نرخ جدید برق مصرف خانگی و تاسیسات تجاری از اول ژانویه 2018 (11دی) اعمال می شود و افزایش قیمت برق برای مصارف خانگی سه برابر خواهد شد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 تاکنون با صرف هزینه های نظامی سرسام آور یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد که این امر هزینه های هنگفتی برای این کشور در پی داشته است.

 

 

ایرنا

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری گفت: شاخص‌ترین برنامه هفته کار و کارگر در استان یادواره شهدای کارگری است که سه شنبه این هفته (۱۱ اردیبهشت) با حضور اقشار مردم و مسوولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای کارگر و معرفی شهدای شاخص استان و کشور، عیادت از بیماران بستری و کارگران آسیب دیده در بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) استان، رزمایش شیفت ایثار با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و برنامه راهیان پیشرفت توسط خواهران بسیجی از دیگر برنامه‌های برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته کار و کارگر در استان زنجان است.

مدیرکل تعاون، کار و تعاون استان زنجان گفت: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

جعفری گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار