Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@21:25:01 GMT

نفتکش های جدید ایران در مسیر سانچی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۲۹۱۴

نفتکش های جدید ایران در مسیر سانچی

پس از وقوع حادثه نفتکش سانچی، ۵ نفتکش دیگر ایران با بار میعانات گازی از همین مسیر به سمت کره جنوبی حرکت کردند و نفتکش حسنا هم امروز راهی می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدپیروز موسوی ضمن عرض تسلیت ضایعه درگذشت دریانوردان نفتکش سانچی، در تشریح فرآیند ارسال میعانات گازی به‌وسیله این نفتکش به کره جنوبی گفت: 23 آذر ماه نفتکش سانچی در بندر عسلویه پهلودهی و از سوی شرکت پایانه های نفتی به SPM (گوی شناور بارگیری نفتکش در دریا) بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از 48 ساعت، در تاریخ 25 آذرماه عملیات بارگیری تکمیل و اسناد بارگیری تحویل نفتکش شد و از آنجا که نوع این قرارداد FOB است، بار در مبدا تحویل خریدار شد و از آن پس دیگر مسئولیت محموله بر عهده خریدار است.

موسوی از حرکت سانچی در تاریخ 25 آذر یاد کرد و گفت: سانچی به سمت مقصد بندر دایسان کره جنوبی با محموله ای به میزان دقیق 964 هزار بشکه میعانات گازی حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران با بیان اینکه قرارداد فروش میعانات به کره جنوبی به صورت بلند مدت است، گفت: این‌طور نیست که یک محموله به کره جنوبی ارسال شود و ما منتظر خرید بعدی باشیم (تک محموله)، بلکه این قرارداد به صورت بلند مدت است و دائم محموله‌هایی به سمت کره جنوبی ارسال می‌شود و هر ماه 5 تا 7 محموله این مسیر را می‌پیمایند.

وی با بیان این‌که 2 شرکت کره جنوبی مسئول خرید این محموله‌ها هستند، گفت: قرارداد بلند مدت با این دو خریدار امضا شده و از ابتدای سال تا تاریخ 25 دی‌ماه از بندر عسلویه 126 فروند نفتکش میعانات گازی بارگیری کرده‌اند که از این تعداد 53 فروند به مقصد کره جنوبی حرکت کرده‌اند.

موسوی افزود: نفتکش سانچی چهل و هشتمین نفتکش با محموله میعانات گازی بوده است که به مقصد کره جنوبی حرکت کرده است و پس از آن پنج محموله دیگر نیز در مسیر هستند.

وی از بارگیری نفتکش «حَسنا» در بندر عسلویه خبر داد و گفت:‌ این نفتکش 700 هزار بشکه‌ای در حال بارگیری میعانات گازی است و امروز (25 دی‌ماه) بارگیری آن تکمیل می شود و پس از تحویل اسناد بارگیری این نفتکش به عنوان پنجاه و چهارمین محموله میعانات گازی به سمت بندر دایسان کره جنوبی راهی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری کشتی‌ها نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در ماه آوریل ۳۸درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌ها و اسناد مربوط به رهگیری کشتی‌ها نشان داد پس از انصراف مالکان و مشتریان نفتکش‌ها از بارگیری و خروج چند کشتی از آب‌های ونزوئلا، صادرات نفت این کشور در ماه آوریل ۳۸درصد کاهش یافت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که این کشور مجوز ۶ ماهه سال گذشته میلادی صنعت نفت ونزوئلا را تمدید نخواهد کرد و به شرکت‌ها تا پایان ماه مه فرصت داد تا مبادله‌های در حال انجام خود را متوقف کنند.

در مجموع ۳۷ کشتی در ماه آوریل از بنادر ونزوئلا حرکت کردند. داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی بر اساس حرکت نفتکش‌ها نشان داد ونزوئلا در ماه آوریل به‌طور میانگین ۵۴۵ هزار بشکه نفت خام و سوخت در روز صادر کرده است که نسبت به بالاترین سطح صادرات روزانه این کشور در ماه مارس یعنی ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ بشکه و ۷۰۳ هزار بشکه نفت صادرشده در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

حدود ۶ نفتکش بزرگ در هفته‌های گذشته پس از ماه‌ها انتظار برای بارگیری نفت خام در بنادر تحت اداره شرکت نفت دولتی ونزوئلا، بنادر این کشور را بدون بارگیری ترک کرده‌اند. داده‌ها و اسناد این شرکت همچنین نشان می‌دهد که تاخیر در بارگیری و ترس مشتریان از پایان یافتن دوره مجوز صادرشده از سوی واشینگتن و در نتیجه تکمیل نیافتن فروش نفت از دلایل خروج نفتکش‌ها به‌شمار می‌رود.

حداقل دو نفتکشی که بدون بارگیری بنادر ونزوئلا را ترک کردند در اجاره پالایشگاه دولتی اورلن لهستان بودند و پیش‌بینی می‌شد که به سمت آسیا حرکت کنند.

دولت لهستان در حال بررسی خسارت حدود ۴۰۰ میلیون دلاری است که واحد تجاری پالایشگاه اورلن در سوئیس به‌عنوان پیش‌پرداخت محموله‌های نفتی ونزوئلا داده و شرکت این مبلغ را دریافت نکرده است.

محموله‌های بارگیری‌نشده به صادرات شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا به آسیا در ماه آوریل خسارت زد و در نتیجه صادرات این کشور با ۶۴ درصد کاهش به ۲۰۶ هزار بشکه در روز رسید. صادرات ونزوئلا به آمریکا با ۳۴درصد افزایش به ۲۳۸ هزار بشکه در روز رسید که دلیل آن تولید بیشتر و صادرات شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و شرکت شورون بود.

ونزوئلا همچنین ۲۳۶ هزار تن فرآورده جانبی نفت و مواد پتروشیمی در ماه آوریل صادر کرد که از ۴۶۳ هزار تن محصول صادراتی این کشور در ماه مارس کمتر است. واردات سوخت این کشور در ماه آوریل با اندکی افزایش نسبت به ماه مارس از روزانه ۵۳ هزار بشکه به حدود ۵۷ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)