Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:19:26 GMT

سخن گفتن از دفاع مقدس نیاز روز جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۵۲۶۸

سخن گفتن از دفاع مقدس نیاز روز جامعه است

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه اعلام کرد: سخن گفتن از دفاع مقدس نیاز اصلی و روز جامعه برای دست یافتن به سبک زندگی شهداست.

حجت الاسلام سید عبدالباقی اسحاقی، استاد حوزه در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب راویان جنگ در سالن مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار کرد: سخن گفتن از دفاع مقدس نیاز اصلی و روز جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برادر شهید محمد اسحاقی همچنین گفت: باید مختصات سبک زندگی شهدا مطالعه شود تا به ویژگی‌هایی که شهدا را به مقام شهود و شهادت رسانده دست یابیم و در زندگی خود آنها را پیاده کنیم.

 

 وی افزود: تا کسی نسبت به زحماتی که برای کشور و انقلاب آگاه نباشد نمی‌تواند درباره صیانت و پاسداری از ارزش‌های کشور احساس مسئولیت داشته باشد.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه جانفشانی هزاران رزمنده است.

 

وی اظهار داشت: جوانان بسیاری از این مرز و بوم از ابتدای انقلاب تاکنون شهید و جانباز شدند و این فرهنگ پاسداری از انقلاب در عصر کنونی و به صورت رشادت و فداکاری شهدای مدافع حرم هم دیده می‌شود.

 

برادر شهید محمد اسحاقی اذعان کرد: کسانی که شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران می‌دهند، نادان بوده و از عمق استراتژیک در حوزه دفاع از مرزهای کشور بی اطلاع هستند.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد شهادت شهید محمد اسحاقی، از راویان جنگ تحمیلی، گفت: این شهید فردی فراری از دوربین و شهرت بود.

 

این استاد حوزه اضافه کرد: با وجود اینکه شهید محمد اسحاقی در بسیاری از عملیات‌های کردستان، جنوب و خلیج فارس حضور داشت اما عکس‌های کمی از این شهید وجود دارد.

 

وی یادآور شد: کتاب نبرد الامیه نتیجه گزارشات شهید اسحاقی است.

 

برادر شهید محمد اسحاقی، حضور در دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب را باعث رشد شگفت آور این شهید دانست و گفت: با وجود تحصیل در رشته تاریخ این شهید به فراگیری سه زبان خارجی هم مشغل بود.

 

 وی مطالعه همیشگی را از مشخصه‌های شهید اسحاقی برشمرد و گفت: این شهید در گفتگوی آخر با من حتی زمان شهادت خود را هم پیش بینی کرده بود.

 

اسحاقی اظهار داشت: یک هزار ساعت صوت از گفتگو با همرزمان شهید محمد اسحاقی تهیه شده که در آینده به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

 

این استاد حوزه با بیان انکه شهدا زحمات خود را کشیدند و اکنون نوبت ماست، گفت: این ما هستیم که باید راه شهدا را از هر طریق و در هر سطحی ادامه دهیم.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است