Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اظهار داشت: خاموش بودن رادارهای 2 کشتی ایرانی و چینی و شلیک موشک و عدم دریافت اطلاعات راداری توسط چین، نشان می دهد طراحان این ادعا نه از روابط بین الملل و نه از مسایل کشتیرانی و دریانوردی اطلاعی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر موشک آمریکایی شلیک شده، چرا هیچ راداری آن را ردیابی و ثبت نکرده است.
وی با بیان این که نوع برخورد موشک با دماغه کشتی متفاوت است، گفت: چندی پیش نیز در منطقه محل این حادثه، یک ناو آمریکایی با یک کشتی حامل محموله پتروشیمی تصادف کرد که تعدادی هم کشته شدند.
ادامه دارد..

بنا به این گزارش، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام، دو روز پیش خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز گذشته را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی

تصویری از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بسیار پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، پس از حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، در نزدیکی شهر جنوبی عراد، یهودیان ارتدوکس در اطراف بقایای یک موشک بالستیک جمع شدند.

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی/ عکس
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد