Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طیبه سیاوشی ‌شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران و شمیرانات در نطق میان دستور اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان ملت باید تلاش کنیم تا تقویت حوزه هویت ملی بر زنان در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: همه می‌دانیم که هویت ملی و توجه به وجه ایرانی-اسلامی از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری بارها به ضرورت توجه به این امر تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوشی تصریح کرد: مجامع دانشگاهی اعلام کرده‌اند که بی‌توجهی به حوزه هویت ملی و عدم تقویت مولفه‌های آن می‌تواند جامعه را با شکاف‌های متعددی مواجه سازد.

نماینده مردم تهران و شمیرانات بیان کرد: این هشدارها سبب می‌شود تا کمی بیشتر به هویت ملی توجه کنیم و بکوشیم پاسخ مناسب برای سوال‌هایمان بیابیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که جوان ایرانی به جای اینکه به فکر مهاجرت باشد به توسعه کشور بیندیشد، نمایندگان جامعه ما در سال‌های اخیر دچار کاستی سرمایه اجتماعی شده است.

سیاوشی اذعان کرد: جامعه‌ای که اعتماد عمومی را از دست بدهد، آینده‌ای جز فروپاشی اجتماعی نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران و شمیرانات ادامه داد: همان طور که کسری بودجه نیاز به درمان دارد، کسری سرمایه اجتماعی نیز باید مورد درمان قرار گیرد و مجلس و دولت باید بکوشند تا برخی رویه‌های غیرشفاف، شفاف شود.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند، در حالی که نیمی از حقوق به آنها تعلق ندارد و برخی هنوز آنها را نمی‌بیند و این مسئله یک واقعیت غیرقابل انکار است در حالی که قانون اساسی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.

سیاوشی یادآور شد: امروز زنان مانند جوانان، مطالبات به حق و کم هزینه‌ای دارند که جز با تدبیر محقق نمی‌شود، چرا که زنان به دنبال عدالت و استقلال هستند و بدیهی است که مطالبه‌ای بیش از مرزهای قانون ندارند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات اضافه کرد: جوانان بیش از سایر اقشار احساس می‌کنند که در معرض نابرابری‌های اجتماعی قرار دارند، چرا که فقدان شغل و عدم تحقق وعده‌های مسئولان در نهایت ما را شرمنده این قشر کلیدی جامعه کرده است.

وی بیان کرد: ورزش علی رغم اینکه می‌تواند به نشاط عمومی کمک کند سبب شده تا در برخی موارد به بازتولید تبعیض بینجامد. ورزش در موضوع همگانی و قهرمانی دچار آسیب‌های متعددی است و ورزش قهرمانی نیز با روی کار آمدن شایستگان فاصله دارد.

سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمایندگان باید توجه بیشتری به موضوع ورزش و جوانان داشته باشیم و با گفت‌وگو با جامعه زنان آغازگر تحول باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جمال سجادی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان آموزش، نظارت و ورود قاطع به میدان مبارزه با مواد مخدر در شهرستان میبد از سوی این شورا تاکید کرد.


سجادی پور بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت ۲۶ هزار نفر دانش آموز را برعهده دارد و ورزش و جوانان متولی امور جوانان است باید پای امور جوانان باشند افزود: شبکه بهداشت باید با آموزش و تبین، آسیب‌های خودکشی و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را با ارائه راهکار‌های مناسب کاهش و شورا و شهرداری از بودجه‌های فرهنگی در رفع آسیب‌ها هزینه کند.


فرماندار میبد به نقش فضای مجازی در شکل گیری بسیاری از آسیب‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر آسیبی دانش آموزان و جوانان ما را درجامعه به بیراه می‌برد ضعف دستگاه‌های ماست و باید با نظارت و آموزش و مشاوره این آسیب‌ها از سیمای جوان و جامعه ما زدوده شود.


وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و همه کسانی که تربیونی در اختیار دارند از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • پشیمانم!
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد