Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کمبود مربی بهداشت در استان گفت: هر ۷۵۰ دانش‌آموز در استان بوشهر یک مربی بهداشت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قلندری ظهر سه‌شنبه در جمع مربیان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی و مشاورین آموزش و پرورش شهرستان دیر اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و انسان‌سازی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش به‌ویژه مربیان پرورشی و تربیت بدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  برای ساختن آینده هیچ راهی جز وفاداری به آرمان هایمان نداریم، اضافه کرد: معلمان ما بدون هیچ چشم داشتی و در واقع مجاهدانه در حوزه فرهنگ و سلامت دانش آموزان تلاش می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: خانواده‌ها با تغییر سبک زندگی خود و اهمیت قائل شدن برای فرزندانشان باید آموزش و پرورش را در تربیت نسل آینده یاری دهند.

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی طرح‌های مختلفی مانند مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مقابله‌ای، کارگاه‌های آموزشی، جشنواره نوجوان سالم و خانه و خانواده و مدرسه برای پیشگیری برگزار کرده‌ایم که اکثر این طرح‌ها بومی شده طرح‌های کشورهای پیشرفته بوده و استاندارد است.

تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان

قلندری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت و پیشگیری خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تغییر سبک زندگی دانش آموزان و روی آوردن آنها به سمت زندگی سالم است که طرح صبحانه سالم، وارنیش فلوراید و پدیکلوز در این راستا اجرا می شود.

وی ادامه داد: از ۲۱۴ هزار دانش آموزی که در استان وجود دارد، سهم هر ۷۵۰ دانش آموز یک مربی بهداشت می‌شود و با توجه به این آمار با کمبود ۲۰۰ مربی بهداشت در استان مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه طی چهار سال گذشته ۴۰ مدرسه دارای چمن مصنوعی شده‌اند، عنوان کرد: با طرح مصوب شده فرمانداران موظف هستند هر ساله در کمیته برنامه‌ریزی برای اجرای چمن مصنوعی در ۳ تا ۴ مدرسه شهرستان‌ها بودجه تخصیص دهند.

وی یاد آور شد: نرخ پوشش مسابقات دانش آموزی در استان به سه هزار نفر رسیده است که کار بزرگی  قلمداد می‌شود.

مربیان پرورشی در جبهه مقدم فرهنگی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: پایه واساس تمام فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای تربیت دینی و اعتقادی است که همراهی وهمگامی مربیان حوزه پرورشی و تربیت در این راستا بسیار چشمگیر است.

احمد عبدالله زاده افزود: مربیان پرورشی در جبهه مقدم فرهنگی معلمان قرار دارند و به تعهدات خود دلسوزانه عمل می کنند.

رسالت معلم انسان سازی است

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: رسالت معلمی انسان سازی است و علی رغم مشکلات فراوان و تنگناهایی که با آن مواجه هستیم کارهای بزرگی انجام گرفته است.

اسماعیل مختار زاده افزود: در حوزه تربیت بدنی  مسابقات و کارگاه های آموزشی و اعزام های متعدد داشته‌ایم و در بحث پرورشی نیز برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، قصه‌گویی خلاق و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و اردوهای راهیان نور برگزار  شده است.

وی مشاورین را چشمان بینای حوزه پرورشی دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، فضای مجازی و شناسایی مدارس در معرض آسیب با جدیت دنبال  می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نوری در آیین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد گفت: مسئولان می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کار‌های تولیدی هدایت کنند و با حمایت‌های لازم زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز کار و کارگر تأکید کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است و کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند، بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیاز‌ها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.
خطیب جمعه بجنورد در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آنها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.
امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم بداند که برای تربیت این دانش آموز کاری نکرده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری