Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@21:32:45 GMT

ایرباس های ایران دیرتر به آشیانه می رسند!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۷۰۲

ایرباس های ایران دیرتر به آشیانه می رسند!

خبرگزاری شبستان: شرکت فرانسوی ایرباس می گوید هواپیماهای که ایران سفارش داده است با تاخیر به این کشور تحویل داده خواهند شد. این در حالی است که تهران قرار بود بخش مهمی از خرید سال گذشته خود را از ایرباس و بوئینگ در سال ۲۰۱۸ تحویل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز مسئول بخش فروش شرکت هواپیما سازی اروپایی ایرباس می گوید توافق میان ایران و این شرکت پاربرجاست اما آنچه در حال حاضر مسلم است آن است که ایرباس با تاخیر بیشتری جت ها را به ایران تحویل خواهد داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال نباید از نظر دور داشت که جمهوری اسلامی ایران چند فروند از ایرباس های سفارشی خود را در کنار هواپیماهای بوئنیگ و ای تی آر تحویل گرفته است.

 

در میان فروشندگان هواپیما به ایران شرکت ای تی آر ایتالیا تاکنون خوش قول ترین شرکتی بوده است که ایران با آن قرارداد امضا کرده است. قرار است بخش مهمی از هواپیماهای فوق به خط هوایی اصلی ایران یعنی ایران ایر تحویل داده شوند. در بخش های از توافق برجام فروش هواپیما به ایران ذکر شده است اما اکنون و با توجه به مهلت ۱۲۰ روز ترامپ برای تغییر برجام و شروط رئیس جمهوری آمریکا به نظر می رسد شرکت های فروشنده به ایران در حال وقت گیری برای عدم تحویل سفارش های خود هستند.

 

رئیس جمهوری آمریکا برجام را توافقی فاجعه بار خوانده است و از رهبران اروپایی خواسته است برای رفع مشکلات آن اقدام کنند.

پایان پیام/302

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • حادثه دلهره آور یک هواپیما هنگام فرود (فیلم)
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • (ویدئو) کشف اسکلت‌های بدون دست و پا در «آشیانه گرگ» هیتلر
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق