Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا قاسم‌پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز از برگزاری طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه در ۱۰ مدرسه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این طرح، ایجاد انگیزه و علاقه بین پدر و مادر با فرزندان و تغییر عادت‌های آن‌ها از کم‌تحرکی به سمت ورزش و پیاده‌روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با فراخواندن دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و سازمان‌ها به اهمیت توجه به امر ورزش و فرهنگ‌سازی عمومی، افزود: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها برای موضوع پیاده‌روی فرزندان از خانه به مدرسه، نبود فضای مناسب و امنیت در مسیر است که انتظار داریم با حمایت شهرداری و نیروی انتظامی و ایجاد فضای مطلوب این موضوع مهم انجام شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: مساله مهمی که افراد و جامعه را درگیر کرده است، مساله کمبود تحرک بدنی و ورزش بین مردم است که در اثر آن عارضه چاقی و بیماری‌های مختلف شیوع پیدا کرده است.

مرادیان گفت: شیوع چاقی و افزایش وزن در نوجوانان و جوانان بیشتر شده است با توجه به اینکه فرزندان جامعه آینده‌سازان کشور هستند، چاقی و افزایش وزن در سنین نوجوانی و جوانی سلامت نسل آینده را بیشتر با خطر مواجه می‌کند و چاقی، پرخوری و کم تحرکی زمینه را برای بروز بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: این طرح سبب تشویق والدین، فرزندان، معلمان، مدیران مدرسه و متولیان سلامت شده تا این پیام را به دانش‌آموزان و نسل آینده برسانیم که موضوع "تحرک و وررزش" یکی از نکات مهمی است که باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.
انتهای پیام/ر

پیاده‌روی دانش آموزان از خانه به مدرسه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز