Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مستند «تست دوربین» در هند و دو انیمیشن «آلفابت» و «تماشاچی» به ترتیب در آمریکا و ایتالیا رقابت می کنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اعلام لیست راه یافتگان به بخش مسابقه جشنواره «نویدا»، فیلم مستند «تست دوربین» به عنوان یک اثر مستند مستقل در کنار فیلم های دیگری از کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، سوئد، آرژانتین، آلمان، برزیل، کره جنوبی، صربستان، ایتالیا و… به رقابت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فیلم به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه کنندگی سیدمحمد رضوی درباره کارگردان جوانی است که برای فیلم جدیدش به دنبال بازیگر خردسال است.
پنجمین دوره جشنواره «نویدا» با هدف حمایت از فیلم ها و فیلمسازان مستقل از سراسر دنیا در تاریخ 28 ژانویه 2018 برابر با 8 بهمن 1396 در شهر نویدا هند برگزار می شود.
پخش جهانی جشنواره ای این فیلم برعهده مجید محمددوست است.
همچنین انیمیشن کوتاه «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره «کویینز» در نیویورک راه یافت.
این فیلم در هشتمین فستیوال جهانی فیلم «کویینز» نمایش داده می شود که حدود 650 فیلم برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند. از میان این آثار هم 181 فیلم برای نمایش انتخاب شده‌اند.
این جشنواره از 12 تا 25 مارس 2018 در نیویورک برگزار می شود.
«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.
دیگر اثرایرانی که در جشنوارهای بین المللی باید رقابت کند انیمیشن «تماشاچی» است. این اثر ساخته شیدا کاشی به جشنواره Cefalu ایتالیا راه یافت.
جشنواره فیلم «چفالو» در ایتالیا و با موضوع آزاد برگزار می‌شود. فیلم‌های کوتاه تا 15 دقیقه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و فیلم‌های خارجی زبان باید زیرنویس ایتالیایی داشته باشند.
این جشنواره یک جایزه یک هزار یورویی به بهترین فیلم کوتاه که توسط هیات داوری از میان 100 فیلم شرکت کننده انتخاب می‌شود، اهدا می‌کند.
دیگر جوایز این جشنواره شامل جایزه ویژه داوری، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم کوتاه خارجی، بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن است. «چفالو» در استان پالرمو ایتالیا واقع شده‌است.
فراهنگ**9246**1823 خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم ورونای ایتالیا با سرمربیگری رادوستین استویچف بازی می‌کرد با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از ترک ایتالیا داد.

امین که فصل پر فراز و نشیبی را در این تیم پشت سر گذاشت با این استوری که منتشر کرد به احتمال فراوان دیگر به این تیم باز نخواهد گشت و مقصد دیگری را برای ادامه دوران ورزشی خود انتخاب کرده است.

چند تیم در لیگ برتر والیبال لهستان به دنبال او هستند و اگر مشکلی پیش نیاید از فصل آینده این قطر پاسور ملی‌پوش را در این لیگ و یکی از تیم‌های خوب لهستان خواهیم دید.

گفتنی است ورونا با امین اسماعیل‌نژاد دیشب در آخرین بازی خود در سوپرلیگای ایتالیا با شکست برابر لوبه عنوان ششمی این لیگ را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما