Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دفاع از سرزمین در منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، گفت:تروریستی خواندن «حزب الله»مغایر منشور سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در خصوص توصیه ترامپ به اروپایی‌ها جهت اعلام عنوان تروریستی برای سازمان "حزب الله" اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا به شرایطی رسیده که فاقد هرگونه اعتبار حتی در داخل آمریکا است، در خصوص حزب‌الله نیز از گذشته موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه‌ای در پیش گرفته بودند تا زمینه تبدیل موضوع «دفاع از سرزمین» را به تروریسم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: «دفاع از سرزمین» در منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و« حزب الله لبنان» نیز در داخل مرزهای خود،برای رفع تهدیدها و حراست از سرزمین لبنان اقدام کرده است، از این رو محبوبیت همه ارکان قانونی و رسمی و آحاد ملت لبنان را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکایی‌ها به ویژه با محوریت ریاست جمهوری ترامپ اتفاق جدیدی را رقم نخواهد زد،گفت: رئیس جمهور آمریکا فاقد مشروعیت‌های داخلی و بین‌المللی شناخته شده، اروپایی‌ها هم همانند گذشته با موضوع تروریستی خواندن سازمان حزب‌ الله همراهی می‌کنند اما در هر حال این موضوع مغایر منشور سازمان ملل است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میزان فعالیت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی خارج از مرزهای خود، قابل مقایسه با دفاع حزب‌الله از لبنان نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار اعلام تروریستی ”کل سازمان‌ حزب‌الله لبنان» توسط کشورهای اروپائی شده است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان