Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما،نشريه فري بيکن نوشت: مخالفان توافق هسته اي(برجام) در آمريکا نگرانند تلاش ها براي نجات اين توافق و تصويب قانون جديد براي اصلاح اشکالات آن بيشتر اين توافق بحث برانگيز را تقويت کند به گونه اي که ديگر ترامپ و روساي جمهور آمريکا نتوانند آن را زير سوال ببرند يا کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اينترنتي اين نشريه در تحليلي به قلم آدام کِردو نوشت: براساس گزارش هاي منطقه اي و مصاحبه هاي منابع نزديک با کاخ سفيد، پس از تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي کاهش فشار بر مشاورانش و تمديد لغو تحريم ها عليه تهران در تلاش براي نجات توافق تاريخي هسته اي، مقامات ايران در روزهاي اخير احساس پيروزي کردند.
پس از اقدام ترامپ براي تمديد لغو تحريم ها عليه ايران با وجود وعده دادن به تکرار نشدن اين کار براي بار ديگر و مخالفت قانونگذاران جمهوري خواه کنگره، رهبران ارشد جمهوري اسلامي با انتشار چندين بيانيه، ترامپ را رئيس جمهوري ضعيف خواندند.
در پي اصرار مقامات ارشد امنيت ملي و رکس تيلرسون وزير خارجه آمريکا، ترامپ هفته گذشته تصميم گرفت توافق هسته اي را از طريق تمديد لغو تحريم هاي ايران نجات دهد، تصميمي که تا چهار ماه ديگر بايد دوباره درباره آن تجديدنظر شود. ترامپ گفته است بار ديگر لغو تحريم هاي ايران را تمديد نمي کند.
ترامپ اميدوار است در اين مدت کنگره بتواند به توافقي دست يابد که محدوديت ها را عليه برنامه هسته اي ايران تشديد کند تا اين که آمريکا بتواند مفادي را ارائه دهد که اروپايي ها بتوانند شکاف هاي موجود در توافق هسته اي را از بين ببرند.
اين قانون تاکنون نتوانسته است حمايت جمهوري خواهان را جلب کند زيرا احساس مي شود اين قانون نيز نمي تواند به شکل موثري آزمايش هاي مکرر موشک هاي بالستيک و ديگر اقدامات ايران در زمينه هسته اي را محدود کند. جمهوري خواهان نگرانند اين قانون توافق هسته اي رو تقويت کند و ترامپ و رءساي جمهور آينده نتوانند آن را ناديده بگيرند.
اقدام ترامپ براي تمديد لغو تحريم هاي ايران به شکل موقت و حفظ توافق هسته اي با وجود همه سخن هاي شديداللحن اش به ايران انرژي بخشيده است که همواره شاهد اين بودند که ترامپ عليه توافق هسته اي صحبت مي کند.

در واشنگتن نيز برخي مقامات در حوزه سياست خارجي نيز از تصميم ترامپ براي تمديد لغو تحريم هاي ايران و امکان دادن به دموکرات هاي کنگره براي تقويت توافق هسته اي براي آينده نزديک به شدت انتقاد کردند.
يکي از مشاوران کهنه کار جمهوري خواه در سياست خارجي که کاخ سفيد درباره ايران به وي گزارش داده است و اطلاعات دقيقي درباره مذاکرات دراين خصوص دارد به واشنگتن فري بيکن گفت، مقامات ارشد دولت ترامپ که تلاش کرده اند توافق هسته اي را نجات دهند، کمپيني به راه انداخته اند تا انتقادات مخالفان اصلي اين توافق را ساکت کنند.
البته بايد توجه داشت هرچند دولت ترامپ تحريم هاي مرتبط با توافق هسته اي - که همچنين تحت عنوان طرح جامع اقدام مشترک(برجام) شناخته مي شود- را لغو کرده است، اما اقدامات جديدي عليه برنامه موشک هاي بالستيک ايران برداشته است.
البته کارشناسان تحريم اين اقدامات را ضعيف و نمايشي خوانده اند به اين معني که فشار چندان زيادي به شبکه هاي غيرقانوني جمهوري اسلامي وارد نمي شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد