Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت ششاثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در این خصوص گفقت: در نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی، پرونده شش اثر طبیعی استان مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید نهایی توسط کارشناسان، این آثار ارزشمند طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: ثبت این آثار طبیعی در راستای حفظ گونه‌های ارزشمند طبیعی، پس از تائید شورای ثبت استان پرونده‌ها به دفتر مدیر کل ارسال شد و در نهایت در نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی بررسی و در نهایت شش پرونده پیشنهادی شامل درختان کنهسال استان ثبت و در فهرست آثار ملی قرار گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: درخت کهنسال روستای مقیاس و مجموعه درختان کهنسال و چشمه کنار این درختان واقع در روستای خسروکندی شهرستان کلیبر، درخت کهنسال روستای کوانق و مجموعه درختان کهنسال و چشمه کنار این درختان واقع در روستای طوعلی سفلی شهرستان خداآفرین، درخت کهنسال گردو روستای اندریان از توابع شهرستان ورزقان و درخت کهنسال (نعلبند)  واقع در دروازه شهر مراغه از آثار طبیعی استان در فهرست آثار طبیعی ثبت شده ملی قرار گرفتند.
 
آبدار خاطر نشان کرد: قرار گرفتن این آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی خواهد داشت.
 
نشست کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی با حضور "فرهاد نظری" مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و اعضای کمیته  با هدف بررسی آثار طبیعی کشور و ثبت پرونده های پیشنهادی برگزار شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر