Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:58:45 GMT

قرآن کشتی مُطلا در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۱۷۰

قرآن کشتی مُطلا در قم رونمایی شد

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این آیین گفت: برگزاری چنین آیینی نشاندهنده جایگاه پرعظمت قرآن کریم است که باید در این زمینه هرچه بیشتر به وظایف خود عمل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی خاطرنشان کرد: قدرشناسی از هنر و هنرمندی که در خدمت قرآن و معارف اسلامی است، ضرورت دارد و ان شاءالله شاهد تکرار و خلق اثرهای دیگر هنری در زمینه معارف اسلامی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید علی اصغر موسویان سازنده این اثر هنری نیز گفت: 26 سال است که در زمینه کار کتابت قرآن کریم فعالیت دارم و در این مدت توانسته ام 23 اثر هنری را بسازم.
وی افزود: هیچکدام از این اثرها شبیه یکدیگر نیست و در تولید هر اثر از ابزار و خطوط مختلفی استفاده کرده ام که از آن جمله خط های ثلث و نستعلیق می باشد.
وی درباره این اثر قرآنی گفت: این اثر به شکل یک کشتی است که بر روی آن کل قرآن کریم با استفاده از سوزن فولادی بر روی ورقه های طلا حکاکی شده که طول آن 3 متر، عرض آن یک متر و ارتفاع اثر 3 متر است.
موسویان با بیان این که تاکنون تعدادی از اثرهای هنری پیشین خود را به حرم های مطهر امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه(س) در قم اهدا کرده است، اعلام کرد: این اثر هنری در سوم ماه شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع)، مصادف با 30 فروردین سال 97 به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی اهدا خواهد شد.
در این آیین حجت‌ الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی ‌نژاد مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان قم حضور داشتند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد