Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:35:30 GMT

دیدار سران آلمان و اتریش زیر سایه موضوع مهاجرت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۲۸۲۷

دیدار سران آلمان و اتریش زیر سایه موضوع مهاجرت

وین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و سباستین کورتس همتای اتریشی او در برلین دیدار و گفت و گو کردند و موضوع سیاستهای مهاجرتی در اروپا یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

کورتس صدر اعظم 31 ساله اتریش دیروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری پس از دیدار با مرکل گفت که بحث درباره سهمیه اجباری پذیرش مهاجران زمان زیادی را مصروف خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من متقاعد شده ام که راه حل مشکل مهاجرت در محافظت مناسب از مرزها و کمک به کشورهای مبداء مهاجرت نهفته است. کورتس همچنین با انتشار پیامی در توییتر نوشت: این مساله روشن است که باید مهاجرت غیرقانونی را متوقف کنیم.
مرکل نیز در مقابل، ضمن تاکید بر محافظت از مرزها، آن دسته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که از پذیرش سهمیه ای از مهاجران مطابق با سامانه اتحادیه اروپا خودداری کرده اند، سرزنش کرد.
وی گفت: به نظر من زمانی که محافظت از مرزهای بیرونی شکست می خورد، نمی تواند این طور باشد که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بگویند که نمی خواهیم در همبستگی اروپایی مشارکت کنیم. به اعتقاد من این کار اشتباه است.
این در حالیست که اتریش نیز در کنار کشورهای دیگری مانند مجارستان، لهستان و جمهوری چک برنامه سهیمه بندی مهاجران اتحادیه اروپا را رد کرده است.
اکثر رهبران اتحادیه اروپا در سال 2015 بر سر این برنامه به توافق رسیدند و هدف از آن تقسیم حدود 160هزار مهاجر در بین کل کشورهای اتحادیه اروپا بود تا از این طریق به کشورهای مرزی اتحادیه مانند ایتالیا و یونان کمک شود. اما تا پایان سال 2017 تنها حدود 32 هزار مهاجر مطابق این برنامه جابجا شده اند.
کورتس وزیر امور خارجه سابق اتریش یکی از منتقدان جدی تصمیم مرکل در سال 2015 برای گشودن مرزهای آلمان به روی مهاجران بود. آن اقدام مرکل منجر به ورود حدود 900 هزار مهاجر به آلمان در آن سال شد هر چند این تعداد پس از آن رو به کاهش بوده است.
وی پارسال پس از رسیدن به رهبری حزب محافظه کار 'مردم' اتریش با در پیش گرفتن موضعی سخت در مورد مهاجران موفق شد در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد و به مقام صدارت عظمای اتریش دست یابد.
کورتس با ائتلاف با حزب دست راستی 'آزادی' اتریش یک دولت راستگرا تشکیل داد که با برخی واکنشها و اعتراضاتی در داخل اتریش نیز رو به رو شده است.
با این حال مرکل بر 'همکاری نزدیک' و اتفاق نظر آلمان و اتریش درباره بسیاری از موضوعات تاکید کرد، اما گفت که دولت جدید اتریش را با اقداماتش مورد قضاوت قرار خواهد داد و عملکرد این دولت را به دقت رصد میکند.
اروپام**1078** 1479
خبرنگار: بابک جعفری **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه