Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:09:55 GMT

ظرفیت موقوفات در اقتصاد به خوبی بهره گیری نشده است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۸۷۱۷

ظرفیت موقوفات در اقتصاد به خوبی بهره گیری نشده است

ساری - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه موقوفات توان فرهنگی و مالی فراوانی دارند گفت: ظرفیت موقوفات در اقتصاد به خوبی بهره گیری نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر یوسف نژاد ظهر پنجشنبه در نشست با مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه وقف دارای آثار و برکات بسیاری در جامعه است که اگر به‌خوبی از آن بهره‌گیری شود می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف و دولت و ملت را در راستای رسیدن به اهداف موردنظر یاری کند افزود: اگر آثار و برکات وقف بیشتر به مردم شناسانده شود قطعاً فرهنگ‌سازی در این زمینه افزایش می‌یابد و شاهد تعداد وقف‌های زیادی با نیت‌های مختلف در جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید در فرهنگ‌سازی وقف کمک‌کار اوقاف باشند و نسبت به پرداخت حق‌وحقوق موقوفات اقدام کنند و خوشحالم که سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران مسیر صحیح قدم برمی‌دارند زیرا اوقاف یک مسیر منطقی را طی می‌کند و در مأموریت‌ها و وظایفی که دارد موفق است.

وی عنوان کرد: مجلس در قانون‌نویسی در سیاست‌گذاری از اوقاف کمک می‌کند و تاکنون در کمیسیون‌های تخصصی به اوقاف کمک کرده است و در بودجه احکامی را برای اوقاف تدوین کردیم که هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس افزود: در بودجه سال ۹۷ اعتبارات مربوط به اوقاف کمی تغییر درزمینهٔ هزینه‌ای و کارمندی وضعیت نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کند و در برنامه سال آینده، املاک شهرهایی که موقوفه هستند به‌عنوان سند موردقبول بانک‌ها و اداره ثبت قرار می‌گیرند، این سند یک سند معتبر و شناسنامه‌دار است و ضمانت آن اداره اوقاف است و برای کسانی که در کل کشور در این زمینه مشکل داشتند با کمک اوقاف آن را برطرف می‌کنیم.

یوسف نژاد ادامه داد: موقوفات با توجه به ظرفیت و توان فرهنگی و مالی از ظرفیت زیادی برخوردار هستند که باید در بهره‌وری و کاربری آن‌ها بیشتر توجه شود، در استفاده از ظرفیت موقوفات در اقتصاد کشور نتوانستیم به‌خوبی بهره‌گیری کنیم.

وی گفت: اقتصاد کشور فقط مربوط به دولت نمی‌شود بلکه کل فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌شود در سبد اقتصاد کشور قرار می‌گیرد که بخش مهم آن می‌تواند موقوفات باشد ودر سیاست‌های کلان کشور باید به موقوفات توجه شود.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر کارهای خوبی در سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران انجام‌شده است گفت: آینده اوقاف امیدوارکننده است و در چند سال اخیر سیاست‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌ها هدفمند و اثرگذار بوده است و جهت‌گیری مجلس نسبت به اوقاف مثبت است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: همه دستگاه‌ها باید به اوقاف کمک کنند تا موقوفات به‌خوبی احیا و اجرای امینانه نیت واقف اجرا شود زیرا اوقاف یک اداره و نهاد فرهنگی در جامعه اثرات خوبی داشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود