Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در راستای شفاف‌سازی، مبارزه با رانت و تحقق عدالت اجتماعی میان شهروندان تهرانی مصمم به اجرای طرح جدید ترافیک است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، داریوش قنبری در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اصلاحات صورت‌ گرفته در طرح عوارض ترافیک در جلسه بررسی شورای عالی ترافیک، با بیان اینکه شهرداری در ارتباط با پیگیری حق و حقوق خود مصر است، گفت: شهرداری تهران در راستای شفاف‌سازی، مبارزه با رانت و تحقق عدالت اجتماعی میان شهروندان تهرانی مصمم به اجرای طرح جدید ترافیک است و قطعا از مجاری قانونی مراحل تصویب آن را پیگیری کرده و به دنبال اجرای آن نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با پیشنهاد شورای عالی ترافیک مبنی بر اینکه در سال اول اجرای طرح جدید ترافیک، تعداد 63 هزار خودرو به صورت سهمیه‌ای از امتیاز مجوز طرح ترافیک برخوردار شوند، گفت: نظر شهرداری این نیست که سهمیه‌ای را به افراد، نهاد یا ارگانی خاص اختصاص دهد، اما قرار بود دستگاه‌ها یا ارگان‌هایی که نیروهای آنها نیاز به تردد دائم در محدوده طرح ترافیک دارند، با پرداخت عوارض ترافیک به شهرداری برای سهولت عبور و مرور نیروهایشان اقدام کنند.
قنبری خاطرنشان کرد : بی‌تردید اگر در روند تصویب و اجرای طرح جدید ترافیک تغییراتی در جهت بهره‌مندی برخی افراد یا دستگاه‌هایی خاص از سهمیه طرح ترافیک با استفاده از رانت اعمال شود، با هدف اصلی شهرداری که مقابله با رانت و پیشبرد عدالت اجتماعی در میان عموم شهروندان بوده در تقابل است، چرا که شهرداری بنا ندارد استثنائی برای فرد یا دستگاهی خاص قائل شود.
معاون پارلمانی شهردار تهران، تاکید کرد: شهرداری تهران در این طرح پرداخت مبالغ تعیین‌شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک را الزامی می‌داند و فرقی هم ندارد پرداخت‌کننده یک فرد خاص یا دستگاه یا ارگان خاصی باشد؛ بنابراین در هر حالتی با آنها همچون شهروندی برخورد خواهد شد که باید تکالیف قانونی خود را بدون انتظار هیچ‌گونه تبعیضی انجام دهد.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:کاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندی زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با محمدامین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ شهرداری تهران، مریم نخعی‌پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران، ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای همچون پارکینگ زیر سطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ قطعه پارکینگ در دو طبقه و پارکینگ بعثت که در حال تجهیز کارگاه می‌باشد با ظرفیت ۵۸۲ قطعه جای پارک خودرو در ۶ طبقه از برنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران است.

افندیزاده در بازدید از مسیر‌های بزرگراهی در طول منطقه با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجایی، شهید تندگویان و بعثت، افزود: ضمن مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقاء ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه‌ها می‌باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری از دیگر اقدام‌های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران می‌باشند.

افندیزاده افزود: پروژه پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد