Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@08:04:25 GMT

چشم به راهی بغض آلود مادران یاسوجی در سرای سالمندان+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۹۴۵۸

چشم به راهی بغض آلود مادران یاسوجی در سرای سالمندان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رنج و مشقت مادرانی که شب و روزهای سختی را گذراندند تا فرزندشان بزرگ شود تمامی ندارد زیرا هنوز در انتظار دیدار فرزند دلبندشان چشم به در سرای سالمندان دوخته‌اند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سرای سالمندان یا‌‌ همان خانه پیران، اصلا این عنوان عذابم می‌دهد کاش روزی فرا برسد که این عنوان برای همیشه به فراموشی سپرده شود زیرا گنجینه‌های را در خود محصور کرده که ثانیه به ثانیه از کسانی در بیرون خاطره دارند آنانی که شاید فراموش کرده‌اند که کی بودند و چگونه بزرگ شدند تا به اینجا رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر می‌شود مادری که شب‌ها بیدار ماند تا فرزندش بخوابد، سختی‌ها کشید تا فرزندش رفاه و آرامش داشته باشد و گرسنگی کشید با بچه‌اش سیر باشد و... به این امید که در پیری عصای دستش باشد سر از جایی دربیاورد که درست نقطه مقابل مهروری، عاطفه، عشق، دوست داشتن، مهر مادری و... است.

سرای سالمندان آرامش یاسوج جایی که 45 مادر مهربان در انتظار دیدار فرزندانشان چشم به در دوخته‌اند و با هر صدایی از خواب پریده به این امید که دیگر پایان انتظار است ولی بعد از نگاهی به اطراف و دیدن چهره‌های غیر از فرزندان مجدد با چشمان پر از غم به سراغ تخت خود می‌روند و ناامید سر بالین می‌گذارند.

سرای سالمندان یاسوج با انچه در فیلم‌ها دیده‌ایم متفاوت است زیرا اینجا نه پارکی وجود دارد و نه خبری ازسرگمی برای گنجینه‌های عظیم مهربانی و عطوفت است.اینجا شباهتی حتی به خانه ندارد بیشتر شبیه آسایشگاه دوران سربازی است.تخت‌های که پشت سر هم چیده شده و انسانی‌های که با نامهربانی روزگار کمر خم کرده و بر روی انان دراز کشیده شده‌اند.

مادران منتظر و چشم انتظار به در با هر صدایی از بیرون دلشان هزار راه می‌رود و خوشحال از پایان انتظار با دیدار فرزند.اما آه سردشان انگار تمامی ندارد البته خود بریده از آرزوهای دنیا و تنها امید به دیدار فرزندانی دارند که آنان نیز شاید آلزایمار دارند که مادر خود را به یاد نمی‌اورند و الا مگر می‌شود در استانی عشیره‌ای و قبیله‌ای مادر را فراموش کرد.

انتهای پیام/

R41452/P1336/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند

«رحمت رحمانی» مقام بسط کمال وجود است که وجود از طریق آن پدیدار شده و «رحمت رحیمی» مقام بسط وجود است که هر پدیده‌ای با آن به کمال معنوی و هدایت باطنی خود می‌رسد. به این لحاظ وارد شده «یا رحمن الدنیا و رحیم الآخرة؛ ای رحمان سرای دنیا و رحیم سرای آخرت». - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «دعای سحر» یکی از دعاهای عظیم‌الشأنی است که از امام رضا علیه‌السلام روایت شده و آن حضرت فرموده است: این دعا، دعایی است که امام باقر علیه‌السلام در سحرهای ماه رمضان می‌خواند.

در عین حال یکی از آثار فاخر و ارزشمند امام خمینی (ره) «شرح دعای سحر» است؛ اثری که امام خمینی (ره) آن را در حدود 27 سالگی خود تألیف کرده و نشان از دانش و عرفان والای ایشان از دوران جوانی دارد.

خبرگزاری تسنیم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم و مضامین والای دعای سحر که خواندن آن در سحرهای ماه رمضان توصیه شده، به بررسی بخش‌ها و نکاتی از امام خمینی (ره) درباره این دعای ارزشمند و والا پرداخته است.

نکات مهم فراز پنجم از این دعای شریف را می‌خوانیم:

اللّٰهُمَّإِنِّىأَسْأَلُكَمِنْرَحْمَتِكَبِأَوْسَعِهاوَكُلُّرَحْمَتِكَواسِعَةٌ،اللّٰهُمَّإِنِّىأَسْأَلُكَبِرَحْمَتِكَكُلِّها

خدایاازتودرخواست می‌کنمبهحقگسترده‌ترینمرتبهازرحمتتوهمهمراتبرحمتتگستردهاست،خدایاازتودرخواست می‌کنمبهحقهمهمراتبرحمتت.

«رحمت رحمانی» مقام بسط کمال وجود است که وجود از طریق آن پدیدار شده و «رحمت رحیمی» مقام بسط وجود است که هر پدیده‌ای با آن به کمال معنوی و هدایت باطنی خود می‌رسد. به این لحاظ وارد شده است که «یا رحمن الدنیا و رحیم الآخرة؛ ای رحمان سرای دنیا و رحیم سرای آخرت» و «الرحمن بجمیع خلقه والرحیم بمؤمنین خاصة؛ خداوند رحمان است به همه آفریده‌ها و رحیم است تنها بر مؤمنان.»

آنچه با حال دعاکننده مناسبت دارد این است که از خدای تعالی با جهاتی که منتسب به اوست درخواست کند و آن عبارت است از جهات رحمت و سایه نورانی باقی. پس موجود مرحوم و نیازمند از خدای رحیم بی نیاز به واسطه رحمت گسترده‌اش درخواست می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه راهی مرحله نیمه نهایی شد
  • تاکید اورژانس بر انتقال مادران باردار و سالمندان از ۵ استان
  • ۶ نماینده کشورمان در فینال، ۲ کشتی گیر در رده بندی
  • از سرفه‌های طالقانی تا سیمای اشک‌آلود صدیقی
  • لغو دیدار آتالانتا و فیورنتینا به دلیل بیماری ناگهانی مدیر فیورنتینا
  • اوج هیجان در ایندین ولز/ مصاف آلکاراس و مدودف برای جام قهرمانی
  • شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند
  • نقطه قوت استقلال به فریادش رسید/ انتظار از پرسپولیس بیشتر بود
  • بنر جدید؛ استفاده از شعر ترانه‌سرای لس‌آنجلسی برای ماه رمضان | تصویر
  • فوت ۲ یاسوجی بر اثر گاز گرفتگی