Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:36:44 GMT

علت تاخیر در واگذاری مسکن مهر پردیس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۴۱۰۵۲

علت تاخیر در واگذاری مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس، فشارهای غیرقانونی است که اداره مالیات به ما تحمیل می‌کند.

سعید غفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مالیات تکلیفی مورد ادعای سال ۱۳۹۱ اداره کل مالیاتی شرق استان تهران از شرکت عمران شهر جدید پردیس در رابطه با آماده سازی و ساخت مسکن مهر بیش از ۱۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که طبق مصوبه شماره ۳۰۵۶۲/ ت ۰۴۹۱۲۸ مورخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ هیأت وزیران، ساخت و آماده سازی پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف بوده و تنها می بایست مبلغ ۳۰۰ هزار تومان مالیات از هر واحد مسکن مهر وصول و پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رابطه واحد اجرایی مالیات بارها نسبت به انسداد حساب‌های شرکت عمران پردیس اقدام و مبلغی را خلاف مقررات برداشت کرده است و مجدداً بدون توجه به شرایط موجود در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به انسداد کلیه حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس اقدام و متاسفانه اخیرا نسبت به برداشت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از حساب درآمد غیرقابل برداشت خزانه اقدام کرده است که این امر باعث وقفه در عملیات اجرایی مسکن مهر و به تعویق افتادن حقوق حقه متقاضیان مسکن مهر پردیس شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: موضوع اختلاف بین شرکت عمران پردیس و اداره کل امور مالیاتی شرق استان تهران طبق مصوبه هیأت وزیران به منظور رفع اختلاف پیش آمده، به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعکس و نظر به معاونت حقوقی با توجه به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر معافیت مالیاتی آماده سازی و ساخت مسکن مهر اعلام شده است.

به گفته‌ غفوری، اقدام اداره کل امور مالیاتی علاوه بر اینکه فاقد وجاهت قانونی است، صراحتا مغایر با اهداف دولت و رئیس جمهور در رابطه با تعجیل در امر اتمام مسکن مهر و واگذاری آن به متقاضیان مسکن مهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز