Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد سلامت با مشکلات متعددی مواجه‌ هستیم گفت:  صندوق بازنشستگی حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، حسین بابایی  صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان  اظهار داشت: با مشکلات به وجود آمده  حقوق بازنشسته‌ها از منابع خزانه دولت پرداخت می‌شود که باید به دنبال منابع پایدار در حوزه سلامت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور به کمبود کادر پرستاری در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: متداول‌ترین شاخص برای تعداد پرستاران در سطح دنیا، نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی است و به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد که در این زمینه ما با کمبود پرستار مواجه هستیم.

 

*کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم

بابایی افزود: کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم اما بدلیل بار مالی میزان جذب پرستاران در مراکز دولتی کم بوده  و در مراکز درمانی خصوصی نیز به حداقل رسیده است.

وی با تاکید بر کد گزاری خدمات پرستاری عنوان کرد: هر چه کدگذاری خدمات پرستاری به تعویق بیفتد، به همان میزان طول درمان بیماری‌های مزمن حوزه سلامت نیز روند  افزایش به خود می گیرد.

رییس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه  هر گروه و تخصصی به دنبال افزایش ارزش خدمات خود است، گفت:  امروز با نابسامانی در این حوزه مواجه هستیم که راهکار آن این است که ما بایستی کل سیستم را در نظر گرفته و خدمات پزشک و پرستار و سایر رشته‌های پزشکی را به طور متقابل مورد سنجش و بررسی قرار دهیم.

بابایی ابراز کرد: متاسفانه حوزه سلامت کشور نقص بسترسازی  داشته و باید بستر لازم در راستای  برقراری عدالت بین رشته‌ها ایجاد شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در بستر فعلی نمی‌توان انواع ویزیت تعریف کرده و بدون داشتن پرونده الکترونیک سلامت امکان ارائه ویزیت الکترونیک  نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی خبر داد.

مصطفی زبردست امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) گفت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است. در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بودند و به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تامین دارو و واکسن‌های دامی مورد نیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

او اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان ارزیابی کرد و هدف از این اقدام را در دسترس بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران دانست.

وی افزود: با اقدامات انجام‌شده، کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها