Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد سلامت با مشکلات متعددی مواجه‌ هستیم گفت:  صندوق بازنشستگی حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، حسین بابایی  صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان  اظهار داشت: با مشکلات به وجود آمده  حقوق بازنشسته‌ها از منابع خزانه دولت پرداخت می‌شود که باید به دنبال منابع پایدار در حوزه سلامت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور به کمبود کادر پرستاری در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: متداول‌ترین شاخص برای تعداد پرستاران در سطح دنیا، نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی است و به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد که در این زمینه ما با کمبود پرستار مواجه هستیم.

 

*کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم

بابایی افزود: کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم اما بدلیل بار مالی میزان جذب پرستاران در مراکز دولتی کم بوده  و در مراکز درمانی خصوصی نیز به حداقل رسیده است.

وی با تاکید بر کد گزاری خدمات پرستاری عنوان کرد: هر چه کدگذاری خدمات پرستاری به تعویق بیفتد، به همان میزان طول درمان بیماری‌های مزمن حوزه سلامت نیز روند  افزایش به خود می گیرد.

رییس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه  هر گروه و تخصصی به دنبال افزایش ارزش خدمات خود است، گفت:  امروز با نابسامانی در این حوزه مواجه هستیم که راهکار آن این است که ما بایستی کل سیستم را در نظر گرفته و خدمات پزشک و پرستار و سایر رشته‌های پزشکی را به طور متقابل مورد سنجش و بررسی قرار دهیم.

بابایی ابراز کرد: متاسفانه حوزه سلامت کشور نقص بسترسازی  داشته و باید بستر لازم در راستای  برقراری عدالت بین رشته‌ها ایجاد شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در بستر فعلی نمی‌توان انواع ویزیت تعریف کرده و بدون داشتن پرونده الکترونیک سلامت امکان ارائه ویزیت الکترونیک  نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران