Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون حفاظت و امور اراضي منابع طبيعي و آبخيزداري کردستان گفت: امسال براي 140 هزار هکتار از اراضي ملي اين استان نقشه کاداستر تهيه شده است.

حسن بهرامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: تهيه نقشه کاداستر اراضي ملي در استان کردستان توسط پيمانکار بخش خصوصي و با نظارت کارشناسان معاونت حفاظت و امور اراضي انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: کاداستر يا حدنگاري، نوعي نقشه‌ برداري ثبتي است که‌ ارزش حقوقي داشته باشد و بتوان بر اساس حدود آن، سند مالکيت صادر کرد.
به گفته وي، با اجراي طرح کاداستر، اطلاعات مربوط به سيستم کاداستر استان را مي توان در قالب پايگاه هاي داده مکاني و سيستم هاي اطلاعات مکاني به نحو بهينه اخذ، ذخيره، بازيابي، پردازش و نمايش داد.
بهرامي با اشاره به اهميت دستيابي به طرح کاداستر منابع طبيعي تاکيد کرد: توليد نقشه هاي رقومي و به هنگام سازي اطلاعات فني، حقوقي و تثبيت مالکيت اراضي ملي و مهمتر اينکه اخذ اسناد تک برگي و يا تبديل اسناد دفترچه ‌اي به تک برگي و در نهايت برطرف کردن تداخلات ناشي از اجراي قوانين موازي از ويژگي هاي اجراي اين طرح است.
وي يادآور شد: با توجه به اينکه بخشي از امور حاکميتي منابع طبيعي، مرتبط با حفاظت از عرصه هاي منابع ملي، مميزي و تثبيت اراضي ملي و دولتي، مباحث مربوط به هيات هاي تعيين تکليف اراضي اختلافي، رسيدگي به پرونده هاي تخلف و تصرف، بهره برداري از معادن است بنابراين ضرورت اجراي طرح کاداستر منابع طبيعي 2 چندان مي شود.
معاون حفاظت و امور اراضي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري کردستان گفت: با در اختيار داشتن نقشه کاداستر، منابع طبيعي و آبخيزداري استان در اسرع وقت نسبت به پاسخ استعلامات و تسريع پيگيري پرونده هاي در مراجع قضايي عليه متخلفين اقدام مي کند.
به گزارش ايرنا، استان کردستان حدود يک ميليون و 788 هزار هکتار منابع طبيعي شامل 373 هزار هکتار جنگل و يک ميليون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61درصد سطح استان را شامل مي شود.
خبرنگار: عبدالله رحماني**انتشار: مجيد سليماني
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه